Wat is contentmarketing? En waarom is het zo belangrijk?

Als je tot de conclusie komt dat een website alleen maar zin heeft als die ook bezoekers trekt, ben je op het punt waar deze blog over gaat: contentmarketing. Succesvolle bedrijven kopen niet alleen aandacht, maar geven die ook. En dat doen ze door relevante, vraaggerichte productinformatie te bieden. 

 

Contentmarketing

Contentmarketing is eigenlijk alles wat je kunt doen om mensen naar je site te krijgen: blogs, video's, artikelen, whitepapers, e-books, foto's, illustraties en verzin het maar. Zolang het maar online is. Uiteraard kun je ook je offline artikelen, vakboeken en lezingen online zetten en als contentmarketing inzetten.

 

Het gnuffel-gebeuren

Hoe werkt het nou? Stel je verkoopt gnuffels. Dan kun je natuurlijk vertellen dat je gnuffels verkoopt en dat klanten nu 

twee gnuffels voor de prijs van één kunnen kopen. Maar je kunt ook gaan vertellen over gnuffels. Waar ze voorkomen, dat ze bedreigd worden, wat ze eten, hoe ze leven, hoeveel mensen gnuffels sparen, waar het woord gnuffel vandaan komt en ga zo maar door. Je kunt het zo gek niet bedenken, zolang het maar met gnuffels te maken heeft. Je claimt als bureau of bedrijf als het ware de wereld van de gnuffel. Daarom liggen contentmarketing en thought leadership ook in elkaars verlengde.

 

Gniffelen

Als je dat combineert met SEO, SEM, Adwords en andere online marketing, komt iedereen die iets over de gnuffel wil weten min of meer automatisch op jouw site en/of Facebook-pagina terecht. Waar denk je dan dat diegene uiteindelijk zijn gnuffel gaat kopen? Dat wordt gniffelen!

 

Bob Duynstee

 

Print Friendly and PDF

Vraag of opmerking over deze blog? Of over contentmarketing?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.