Storytelling; sturen op beeldvorming is sturen op verhalen

storytelling: sturen op beeldvorming is sturen op verhalen

Een organisatie is een gezamenlijk streven naar een gemeenschappelijk doel. Dat is de kern. Een doel waar iedereen zijn steentje aan moet kunnen en willen bijdragen. Een doel waar mensen zich bij thuis voelen; klanten, medewerkers, investeerders. Dan speelt communicatie een centrale rol. Communicatie betekent letterlijk delen. En wat kun je nou beter delen dan verhalen?

Storytelling, imago, identiteit, corporate story

Bij dat delen speelt beeldvorming een cruciale rol. Sturen op beeldvorming is volgens ons sturen op verhalen. Simpelweg omdat het verhaal de enige manier is om percepties en beeldvorming bij te stellen. Intern en extern. Zie daar het belang van storytelling en van de corporate story.

 

 

WANNEER HEB JE EEN GOED VERHAAL NODIG? Als je:

 

- Een bedrijf wilt starten

- Je onderneming wilt profileren

- Een product wilt introduceren

- Een project wilt positioneren

- Een plan wilt presenteren

- Je cultuur wilt bijsturen

- Je organisatie wilt transformeren

- Je expertise wilt etaleren

- New business wilt genereren

- Medewerkers inspireren

- Klanten engageren 

- Investeerders interesseren

- Media informeren

- Een visie implementeren of

- Een jubileum of ;ustsum wilt markeren  

 

Verder praten over de rol van verhalen bij beeldvorming?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.