Sturen op beeldvorming is sturen op verhalen

Een organisatie is een gezamenlijk streven naar een gemeenschappelijk doel. Dat is de kern. Een doel waar iedereen zijn steentje aan moet kunnen en willen bijdragen. Een doel waar mensen zich bij thuis voelen; klanten, medewerkers, investeerders. Dan speelt communicatie een centrale rol. Communicatie betekent letterlijk delen. En wat kun je nou beter delen dan verhalen? 

 

Bij dat delen speelt beeldvorming een cruciale rol. Sturen op beeldvorming is volgens ons sturen op verhalen. Simpelweg omdat het verhaal de enige manier is om percepties en beeldvorming bij te stellen. Intern en extern. Zie daar het belang van storytelling

 

 

Een goed verhaal heb je bijvoorbeeld nodig als je:

- Een bedrijf wilt starten

- Je onderneming wilt profileren

- Een project wilt positioneren

- Een plan wilt presenteren

- Je organisatie wilt transformeren

- Je expertise wilt etaleren

- New business wilt genereren

- Medewerkers inspireren

- Klanten engageren 

- Investeerders interesseren

- Media informeren

- Een visie implementeren of

- Een jubileum wilt markeren.  

 

Bob Duynstee

 

Meer weten? Of wil je hierover telefonisch van gedachten wisselen?

Vraag of opmerking over deze blog?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.