Thematisch magazine maken; welk verhaal vertel je eigenlijk?
Creatie · 24. oktober 2022
Met een relatiemagazine of corporate magazine verdiep je de brand loyalty en de customer loyalty op een manier die met geen enkel ander middel mogelijk is. Maar welk verhaal vertel je als organisatie eigenlijk?

Verkiezingsslogans; kapstok, paraplu en baken
Advies · 03. april 2021
Een verkiezingscampagne kan niet zonder een pakkende slogan. Zo'n slogan is kapstok, paraplu en baken tegelijk en wordt tijdens de campagne door lijsttrekkers en kopstukken 'geladen'.

Pay-off , slogan of tagline maken; onze tips
Creatie · 02. april 2021
Een pay-off, slogan of tagline doemt op uit de mist. Een pond poëzie, een snufje ritme, een dot creativiteit en scheut verbeelding zijn de noodzakelijke ingrediënten. Hoe maak je een pay-off, slogan of tagline?

Corporate conversatie; de bedding voor je veranderingsproces
Advies · 05. november 2019
De corporate conversatie vormt de bedding voor je ontwikkeling en voor elk veranderingsproces. Het is de rol van de communicatieadviseur om, in nauw contact met het verander-team, de conversatie rondom de verandering te positioneren, te structuren, te faseren en te modereren. Hoe doe je dat als communicatieadviseur?

Veranderen Via Verhalen
Advies · 03. november 2019
Hoe verander je je organisatie? Eén ding is zeker: niet en nooit met instrumentele communicatie. Maar hoe dan wel? Door het voeren van een corporate conversatie; het uitwisselen van interpretaties en her-interpretaties van context en situatie.

Corporate storytelling; verhalen van, voor en uit de organisatie
Creatie · 01. juli 2019
Storytelling is de beste manier om abstracte zaken als missie, visie, strategie, cultuur en verandering tot een gemeenschappelijk project te maken. De sterke punten: verhalen verbinden, maken concreet wat abstract is, geven betekenis in plaats van informatie. Verhalen creëren een gevoel van verbondenheid, van lotsverbondenheid. Dat heeft niks meer met 'verhaaltjes vertellen' te maken, maar is wezenlijk voor de ontwikkeling van je organisatie en je brand of merk.

Online brochure maken
Publiciteit · 29. april 2019
Brochures zijn er in twee soorten: corporate brochures en product brochures. Ze maken onderdeel uit van het acquisitietraject en de buyer journey. Online werken ze prima voor je vindbaarheid (SEO).

Communicatieadvies aan de communicatieadviseur
Advies · 09. april 2019
Veel communicatieadviseurs vragen tegenwoordig wel uit, maar niet door. Ze hebben teveel de neiging om mee te gaan in het verhaal dat hun voorgeschoteld wordt. En dan heb je nauwelijks nog toegevoegde waarde.

Fasering van de communicatie bij een veranderingsproces: vonk, vlam, vuur
Advies · 20. december 2018
De implementatie van een veranderingsproces kent een zekere fasering. Alleen al omdat de WAAROM-vraag en de WAT-vraag vooraf gaan aan de HOE-vraag. Maar ook omdat het adaptatievermogen niet gelijk verdeeld is over de workforce. Dus: hoe faseer je als Verander-Team of communicatieadviseur de implementatie van een veranderingsproces?

Leiderschap, verandering en communicatie
Advies · 19. december 2018
Een leider is eerst en vooral erfgenaam vóórdat hij of zij beleidsmaker wordt. Je zult als leider c.q. verander-team dus eerst het verhaal van de organisatie moeten leren kennen en daarop een visie ontwikkelen voordat je een missie of visie kunt formuleren. Vervolgens is veranderen vooral een kwestie van het waarom, het wat en het hoe van de verandering. In dat proces speelt communicatie een cruciale rol. Hoe ziet dat er in de praktijk uit?

Meer weergeven