Advies · 05. november 2019
Wezenlijke processen die met identiteit, cultuur, verandering, visie en strategie te maken hebben, zijn niet gebaat bij instrumentele communicatie. Wat nodig is, is het modereren van een corporate conversation die aansluit bij het intuïtieve weten van de organisatie. Op die manier creëer je commitment en ownership en zo verander je het gedrag. Hoe werkt dat?
Advies · 03. november 2019
Hoe verander je je organisatie? Eén ding is zeker: niet en nooit met instrumentele communicatie. Maar hoe dan wel? Door het voeren van een corporate conversatie; het uitwisselen van interpretaties en her-interpretaties van context en situatie.
Creatie · 05. oktober 2019
Een slogan doemt op uit de mist. Een pond poëzie, een snufje ritme, een dot creativiteit en scheut verbeelding zijn de noodzakelijke ingrediënten. Hoe maak je een slogan?
Advies · 12. juli 2019
In onze Brainstorm Focus werken we aan de kernboodschap, afstemming en overeenstemming en de communicatie van de boodschap. Centraal staat de vraag: hoe vertel je dit aan anderen?
Publiciteit · 29. april 2019
Brochures zijn er in twee soorten: corporate brochures en product brochures. Ze maken onderdeel uit van het acquisitietraject en de buyer journey. Online werken ze prima voor je vindbaarheid (SEO).
Advies · 09. april 2019
Communicatieadviseurs vragen tegenwoordig wel uit, maar niet door. Ze hebben teveel de neiging om mee te gaan in het verhaal dat hun voorgeschoteld wordt. En dan heb je nauwelijks nog toegevoegde waarde.
Advies · 20. december 2018
Welke fases kun je vanuit het leiderschapsperspectief onderscheiden bij verandering? Wij onderscheiden drie fases: vonk, vlam, vuur.
Advies · 19. december 2018
Verandering is communicatie. En communicatie bij verandering begint met het verhaal van de leider. Liefst een persoonlijk verhaal over zijn/haar motivatie voor de verandering. Vervolgens deel je binnen die 'raamvertelling' en per fase de motiverende en inspirerende verhalen van je eigen mensen. Zo wakker je het vuurtje van de verandering aan.
Advies · 23. november 2018
Een organisatie is een gemeenschappelijk streven naar een gezamenlijk doel. Dat vooronderstelt afstemming en dus communicatie. In dat proces speelt de corporate story een hoofdrol. Dat verhaal is het raamwerk voor de identiteit, de cultuur en de herkenbaarheid van de organisatie. Als je dat verhaal niet hebt staan, krijg je allemaal verschillende versies van en over jezelf. En krijg je nooit het gedrag dat correspondeert met je kernwaarden. Deel 2: Hoe maak je een corporate story?
Advies · 22. november 2018
Nestgeur is het belangrijkste van de Corporate Story. Je wilt herkenbaar zijn. Authentiek. Onderscheidend. Daarom: een corporate story schrijf je niet, maar laat zich schrijven. Het is een kwestie van ont-wikkelen. Hoe maak je een corporate story?

Meer weergeven