Creatie · 11. mei 2021
Commercieel Positionerend Schrijven
Met de masterclass Commercieel Positionerend Schrijven leer je alles wat je weten moet om met of in je organisatie stelling te nemen naar binnen of naar buiten toe.
Advies · 05. november 2019
De juiste cultuur voor je veranderingsproces
Cultuur kan bevorderend of remmend werken op je veranderingsproces. Hoe creëer je de juiste cultuur?
Advies · 03. november 2019
Veranderen Via Verhalen
Hoe verander je je organisatie? Eén ding is zeker: niet en nooit met instrumentele communicatie. Maar hoe dan wel? Door het voeren van een corporate conversatie; het uitwisselen van interpretaties en her-interpretaties van context en situatie.
Creatie · 05. oktober 2019
Hoe maak je een slogan
Een slogan doemt op uit de mist. Een pond poëzie, een snufje ritme, een dot creativiteit en scheut verbeelding zijn de noodzakelijke ingrediënten. Hoe maak je een slogan?
Publiciteit · 29. april 2019
Brochures zijn er in twee soorten: corporate brochures en product brochures. Ze maken onderdeel uit van het acquisitietraject en de buyer journey. Online werken ze prima voor je vindbaarheid (SEO).
Advies · 09. april 2019
Communicatieadviseurs vragen tegenwoordig wel uit, maar niet door. Ze hebben teveel de neiging om mee te gaan in het verhaal dat hun voorgeschoteld wordt. En dan heb je nauwelijks nog toegevoegde waarde.
Advies · 20. december 2018
Welke fases kun je vanuit het leiderschapsperspectief onderscheiden bij verandering? Wij onderscheiden drie fases: vonk, vlam, vuur.
Advies · 19. december 2018
Leiderschap en verandering (1)
Voor leiderschap zijn er bij verandering maar een paar zaken waar je rekening mee moet houden. Koersvastheid en vertrouwen zijn er twee.
Advies · 24. november 2018
Hoe maak je een corporate story deel 3
Een organisatie is een gemeenschappelijk streven naar een gezamenlijk doel. Dat vooronderstelt afstemming en dus communicatie. In dat proces speelt de corporate story een hoofdrol. Dat verhaal is het raamwerk voor de identiteit, de cultuur en de herkenbaarheid van de organisatie. Als je dat verhaal niet hebt staan, krijg je allemaal verschillende versies van en over jezelf. En krijg je nooit het gedrag dat correspondeert met je kernwaarden. Deel 2: Hoe maak je een corporate story?
23. november 2018
Hoe maak je een corporate story; deel 2
Hoe maak je een corporate story? Dat hangt af van de vraag waar je een corporate story voor nodig hebt. Hier gaan we in op de corporate story als functie van (de communicatie bij) het veranderingsproces, de corporate story als basis voor je communicatieplan en de corporate story voor nieuw leiderschap.

Meer weergeven