Creatie · 11. mei 2021
Masterclass Opiniestukken Schrijven
Hoe schrijf je een opiniestuk? Hoe kom je op de opiniepagina van de landelijke pers? In deze masterclass leer je de kneepjes van het vak.
Advies · 05. november 2019
Corporate conversatie: communicatie bij cultuurverandering
Wezenlijke processen die met identiteit, cultuur, verandering, visie en strategie te maken hebben, zijn niet gebaat bij instrumentele communicatie. Wat nodig is, is het modereren van een corporate conversation die aansluit bij het intuïtieve weten van de organisatie. Op die manier creëer je commitment en ownership en zo verander je het gedrag. Hoe werkt dat?
Advies · 03. november 2019
Veranderen Via Verhalen
Hoe verander je je organisatie? Eén ding is zeker: niet en nooit met instrumentele communicatie. Maar hoe dan wel? Door het voeren van een corporate conversatie; het uitwisselen van interpretaties en her-interpretaties van context en situatie.
Creatie · 05. oktober 2019
Hoe maak je een slogan
Een slogan doemt op uit de mist. Een pond poëzie, een snufje ritme, een dot creativiteit en scheut verbeelding zijn de noodzakelijke ingrediënten. Hoe maak je een slogan?
Advies · 12. juli 2019
Brainstorm FOCUS: hoe vertel je het de anderen?
In onze Brainstorm Focus werken we aan de kernboodschap, afstemming en overeenstemming en de communicatie van de boodschap. Centraal staat de vraag: hoe vertel je dit aan anderen?
Publiciteit · 29. april 2019
Brochures zijn er in twee soorten: corporate brochures en product brochures. Ze maken onderdeel uit van het acquisitietraject en de buyer journey. Online werken ze prima voor je vindbaarheid (SEO).
Advies · 09. april 2019
Communicatieadviseurs vragen tegenwoordig wel uit, maar niet door. Ze hebben teveel de neiging om mee te gaan in het verhaal dat hun voorgeschoteld wordt. En dan heb je nauwelijks nog toegevoegde waarde.
Advies · 20. december 2018
Welke fases kun je vanuit het leiderschapsperspectief onderscheiden bij verandering? Wij onderscheiden drie fases: vonk, vlam, vuur.
Advies · 19. december 2018
Leiderschap en verandering (1)
Voor leiderschap zijn er bij verandering maar een paar zaken waar je rekening mee moet houden. Koersvastheid en vertrouwen zijn er twee.
Advies · 22. november 2018
Nestgeur is het belangrijkste van de Corporate Story. Je wilt herkenbaar zijn. Authentiek. Onderscheidend. Daarom: een corporate story schrijf je niet, maar laat zich schrijven. Het is een kwestie van ont-wikkelen. Hoe maak je een corporate story?

Meer weergeven