Advies

Advies · 05. november 2019
Wezenlijke processen die met identiteit, cultuur, verandering, visie en strategie te maken hebben, zijn niet gebaat bij instrumentele communicatie. Wat nodig is, is het modereren van een corporate conversation die aansluit bij het intuïtieve weten van de organisatie. Op die manier creëer je commitment en ownership en zo verander je het gedrag. Hoe werkt dat?
Advies · 03. november 2019
Hoe verander je je organisatie? Eén ding is zeker: niet en nooit met instrumentele communicatie. Maar hoe dan wel? Door het voeren van een corporate conversatie; het uitwisselen van interpretaties en her-interpretaties van context en situatie.
Advies · 12. juli 2019
In onze Brainstorm Focus werken we aan de kernboodschap, afstemming en overeenstemming en de communicatie van de boodschap. Centraal staat de vraag: hoe vertel je dit aan anderen?
Advies · 09. april 2019
Communicatieadviseurs vragen tegenwoordig wel uit, maar niet door. Ze hebben teveel de neiging om mee te gaan in het verhaal dat hun voorgeschoteld wordt. En dan heb je nauwelijks nog toegevoegde waarde.
Advies · 19. december 2018
Verandering is communicatie. En communicatie bij verandering begint met het verhaal van de leider. Liefst een persoonlijk verhaal over zijn/haar motivatie voor de verandering. Vervolgens deel je binnen die 'raamvertelling' en per fase de motiverende en inspirerende verhalen van je eigen mensen. Zo wakker je het vuurtje van de verandering aan.
Advies · 22. november 2018
Nestgeur is het belangrijkste van de Corporate Story. Je wilt herkenbaar zijn. Authentiek. Onderscheidend. Daarom: een corporate story schrijf je niet, maar laat zich schrijven. Het is een kwestie van ont-wikkelen. Hoe maak je een corporate story?
Advies · 15. november 2018
Hoe betrek je als bestuur of leiding op het juiste moment medewerkers bij het veranderingsproces? Wat is dat juiste moment?
Advies · 14. november 2018
Negen functies van het verhaal in organisaties waar 1001 ervaring mee heeft opgedaan, zonder dat je het storytelling hoeft te noemen.
Advies · 07. september 2017
Je wilt als marketing- en communicatieafdeling weten waar je mee bezig bent. En een plan geeft dan houvast. Hoe maak je een goed communicatieplan?
Advies · 16. augustus 2017
Waarom maak je klantprofielen of buyer persona's? Hoe? En wat doe je ermee?

Meer weergeven