Advies

Advies · 05. november 2019
Corporate conversatie: communicatie bij cultuur en verandering
Wezenlijke processen die met identiteit, cultuur, verandering, visie en strategie te maken hebben, zijn niet gebaat bij instrumentele communicatie. Wat nodig is, is het modereren van een corporate conversation die aansluit bij het intuïtieve weten van de organisatie. Op die manier creëer je commitment en ownership en zo verander je het gedrag. Hoe werkt dat?
Advies · 03. november 2019
Veranderen Via Verhalen
Hoe verander je je organisatie? Eén ding is zeker: niet en nooit met instrumentele communicatie. Maar hoe dan wel? Door het voeren van een corporate conversatie; het uitwisselen van interpretaties en her-interpretaties van context en situatie.
Advies · 12. juli 2019
Brainstorm FOCUS: hoe vertel je het de anderen?
In onze Brainstorm Focus werken we aan de kernboodschap, afstemming en overeenstemming en de communicatie van de boodschap. Centraal staat de vraag: hoe vertel je dit aan anderen?
Advies · 09. april 2019
Communicatieadviseurs vragen tegenwoordig wel uit, maar niet door. Ze hebben teveel de neiging om mee te gaan in het verhaal dat hun voorgeschoteld wordt. En dan heb je nauwelijks nog toegevoegde waarde.
Advies · 20. december 2018
Welke fases kun je vanuit het leiderschapsperspectief onderscheiden bij verandering? Wij onderscheiden drie fases: vonk, vlam, vuur.
Advies · 19. december 2018
Verandering is communicatie. En communicatie bij verandering begint met het verhaal van de leider. Liefst een persoonlijk verhaal over zijn/haar motivatie voor de verandering. Vervolgens deel je binnen die 'raamvertelling' en per fase de motiverende en inspirerende verhalen van je eigen mensen. Zo wakker je het vuurtje van de verandering aan.
Advies · 22. november 2018
Nestgeur is het belangrijkste van de Corporate Story. Je wilt herkenbaar zijn. Authentiek. Onderscheidend. Daarom: een corporate story schrijf je niet, maar laat zich schrijven. Het is een kwestie van ont-wikkelen. Hoe maak je een corporate story?
Advies · 15. november 2018
Hoe betrek je als bestuur of leiding op het juiste moment medewerkers bij het veranderingsproces? Wat is dat juiste moment?
Advies · 14. november 2018
Negen functies van het verhaal in organisaties waar 1001 ervaring mee heeft opgedaan, zonder dat je het storytelling hoeft te noemen.
Advies · 11. juni 2018
Lobbyen is een van de manieren waarop organisaties proberen om hun belangen veilig te stellen. We noemen het achterkamertjespolitiek, maar lobbyen is nog het meest zichtbare deel van wat er achter de schermen plaats vindt.

Meer weergeven