Creatie

Thematisch magazine maken; welk verhaal vertel je eigenlijk?
Creatie · 24. oktober 2022
Met een relatiemagazine of corporate magazine verdiep je de brand loyalty en de customer loyalty op een manier die met geen enkel ander middel mogelijk is. Maar welk verhaal vertel je als organisatie eigenlijk?

Slogan maken; onze tips
Creatie · 02. april 2021
Een slogan doemt op uit de mist. Een pond poëzie, een snufje ritme, een dot creativiteit en scheut verbeelding zijn de noodzakelijke ingrediënten. Hoe maak je een slogan?

Corporate storytelling; verhalen van, voor en uit de organisatie
Creatie · 01. juli 2019
Storytelling is de beste manier om abstracte zaken als missie, visie, strategie, cultuur en verandering tot een gemeenschappelijk project te maken. De sterke punten: verhalen verbinden, maken concreet wat abstract is, geven betekenis in plaats van informatie. Verhalen creëren een gevoel van verbondenheid, van lotsverbondenheid. Dat heeft niks meer met 'verhaaltjes vertellen' te maken, maar is wezenlijk voor de ontwikkeling van je organisatie en je brand of merk.

Corporate story maken (3); hoe maak je een corporate story?
Creatie · 24. november 2018
Een organisatie is een gemeenschappelijk streven naar een gezamenlijk doel. Dat vooronderstelt afstemming en dus communicatie. In dat proces speelt de corporate story een hoofdrol. Dat verhaal is het raamwerk voor de identiteit, de cultuur en de herkenbaarheid van de organisatie. Als je dat verhaal niet hebt staan, krijg je allemaal verschillende versies van en over jezelf. Krijg je nooit het gedrag dat correspondeert met je kernwaarden.

Position paper maken (3); position paper schrijven
Creatie · 07. juni 2018
Een position paper wordt niet geschreven, maar in elkaar gezet. En wel in commissie. Uiteraard is er wel iemand die het op papier zet: de penvoerder. Dat kan een ghostwriter zijn of een redacteur. Deel 3: Hoe maak je een position paper? Het schrijven van een position paper.

Logo, huisstijl, fotografie en website; een tip voor personal branding en expertise marketing
Creatie · 24. februari 2018
Jezelf in de markt zetten is helemaal niet zo moeilijk. Tenminste als je het een beetje doordacht aanpakt. Met een naam, een logo, een huisstijl en een website heb je alles in huis.

Jaarverslag maken? Tips om stress te voorkomen
Creatie · 25. augustus 2017
Wil je meedingen naar de prijs voor het beste jaarverslag? En ook nog eens zonder die jaarlijkse stress? Werk dan aan een vorm van continuous reporting in een online omgeving. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen: één stek voor alle strategische informatie.

User stories; ken je klant
Creatie · 17. augustus 2017
Niet alleen IT en productontwikkeling maakt gebruik van user stories. Ook marketing en sales kunnen er hun voordeel mee doen. Hoe maak je user stories? Vijf praktische tips.

Coaching-on-the-job 'Position Paper maken'
Creatie · 11. mei 2017
Met de coaching-on-the-job "Position Paper en Opiniestuk Schrijven" werk je heel gericht samen met een ervaren coach/adviseur/ghostwriter aan je position paper of opiniestuk.

Jubileumboek maken (2); schrijven
Creatie · 14. april 2017
Hoe ziet de uitvoering van het schrijfproces van een jubileumboek er nu in de praktijk uit? Hoe ga je om met vertrouwelijke informatie? Een jubileumboek zet het jubileum extra luister bij. Maar dan moet het wel op tijd verschijnen: hoe ga je om met de deadline? En hoe ga je om met interviews voor een jubileumboek? Kortom: hoe schrijf je een jubileumboek.

Meer weergeven