Creatie

Hoe maak je een slogan
Creatie · 05. oktober 2019
Een slogan doemt op uit de mist. Een pond poëzie, een snufje ritme, een dot creativiteit en scheut verbeelding zijn de noodzakelijke ingrediënten. Hoe maak je een slogan?

Corporate storytelling; verhalen van, voor en uit de organisatie
Creatie · 01. juli 2019
Storytelling is de beste manier om abstracte zaken als missie, visie, strategie, cultuur en verandering tot een gemeenschappelijk project te maken. De sterke punten: verhalen verbinden, maken concreet wat abstract is, geven betekenis in plaats van informatie. Verhalen creëren een gevoel van verbondenheid, van lotsverbondenheid. Dat heeft niks meer met 'verhaaltjes vertellen' te maken, maar is wezenlijk voor de ontwikkeling van je organisatie.

User stories; ken je klant
Creatie · 17. augustus 2017
Niet alleen IT en productontwikkeling maakt gebruik van user stories. Ook marketing en sales kunnen er hun voordeel mee doen. Hoe maak je user stories? Vijf praktische tips.

Coaching-on-the-job 'Position Paper maken'
Creatie · 11. mei 2017
Met de coaching-on-the-job "Position Paper en Opiniestuk Schrijven" werk je heel gericht samen met een ervaren coach/adviseur/ghostwriter aan je position paper of opiniestuk.

Hoe schrijf je een wervende tekst? 12 tips die niks met schrijven te maken hebben
Creatie · 19. oktober 2016
Wervend schrijven is een verleidingskunst die helemaal ingekapseld zit in marketingwetten van het aankoopproces en de buyers journey. Hoe schrijf je dan een wervende tekst? 11 tips die niks met schrijven te maken hebben.

Hoe schrijf je een column? Onze tips
Creatie · 17. september 2015
Hoe schrijf je een column voor een krant, een personeelsblad, vakblad of online forum? Want dat maakt nogal uit. Waar moet je op letten?

Schrijftraining voor hogeropgeleiden
Creatie · 06. mei 2015
Speciaal voor professionals met diepgaande kennis hebben we de training Schrijven met impact ontwikkeld. Daarin werken deelnemers heel concreet aan de hand van voorbeelden en oefeningen aan een heldere en doelgerichte schrijfstijl.

Creatie · 29. maart 2015
Klanten kopen eigenlijk steeds vaker via klanten. Internet maakt producten, diensten, services en klantbehandeling transparant. Hoe laat je klanten aan het woord?

Product story maken; storytelling
Creatie · 26. januari 2015
Hoe maak je een product story? Inclusief voorbeelden.

Ervaren tekstschrijver; goeie tekstschrijver kost duur
Creatie · 08. januari 2015
Wat is de overeenkomst tussen Hans Teeuwen, Henk Hofland, Bram Moszkowicz en A.F.T. van der Heijden? Het zijn alle vier tekstschrijvers. Maar zo noemen ze zichzelf niet, want wie voor zichzelf schrijft heet cabaretier, journalist, advocaat of schrijver. Wie voor anderen schrijft noemen we tekstschrijver. Hoe zit dat?

Meer weergeven