Brochures zijn er in twee soorten: corporate brochures en product brochures. Ze maken onderdeel uit van het acquisitietraject en de buyer journey. Online werken ze prima voor je vindbaarheid (SEO).
Wat doe je als je wél aan de knoppen wilt draaien, maar geen staatsgreep wilt plegen of politici wilt omkopen? Precies: lobbyen! In de praktijk noem je dat dan 'adviseren'. Deze blog gaat over beïnvloeding.
Bij een position paper komt meer kijken dan het formuleren van de boodschap alleen. Je zult je position paper ook 'in moeten steken'. Dat heet 'spinning'. En in het publieke debat zul je te maken krijgen met een begrip als 'framing'. Dan is het goed om vast te houden aan je eigen verhaal. En dat is het derde begrip: het narratief. Deel 4 van 'Hoe maak je een position paper'.
Met een position paper probeert een organisatie of een professional om beleidsmakers, een specifieke doelgroep of de publieke opinie te beïnvloeden. Centraal staan begrippen als overtuigingskracht, stijl van argumenteren en verbeelding.
De groei van influencer marketing is nauwelijks bij te benen. Alle productmerken doen het of kijken er naar. Influencer marketing draait om editorials in plaats van advertorials. Dat is het storytelling-element. Wat zijn de succesfactoren? En is het ook iets voor expertise-marketing?
Wie 10, 25, 50, 75 of 100 jaar bestaat, wil dat graag vieren met de uitgave van een jubileumboek. Daarvoor duik je in het verleden, maar welk verhaal heb je te vertellen naar de toekomst?
Jubileumboeken worden doorgaans als relatiegeschenk in controlled circulation verspreid. Maar dat sluit niet uit dat je er ook een publieksuitgave van maakt. Elk jubileumboek heeft baat bij publiciteit op radio en televisie, online en in kranten en (vak)tijdschriften. Hoe genereer je publiciteit voor je jubileumboek?
Influencer marketing is de snelst groeiende marketingstrategie. De kunst is natuurlijk om je merk te koppelen aan de juiste influencer. Dan is de merkfit het grootst. Met digitale marktplaatsen als LinkPizza en Hulc wordt dat heel gemakkelijk gemaakt. Hoe werkt het?