Waarom een corporate story? Een dagje op de hei...

Storytelling en corporate story
Bron foto: NRC Handelsblad

‘Mensen zijn de motor van dit bedrijf’, trapte de HR-manager het beraad af.

 

‘Mensen?', siste de productmanager met een flauw lachje om de mond. ‘Het gaat toch zeker om onze producten?’

 

‘Oh ja?’, merkte de salesmanager vilein op, ‘en wie verkoopt al die producten van jou?’

 

‘Dat is helemaal niet de vraag’, riep nu de accountmanager met overslaande stem, ‘de vraag is: aan wie verkoop je die producten.’

 

‘Nonsens’, zei de communicatiemanager, ‘het gaat helemaal niet om de klanten, maar om de beeldvorming bij klanten.’

 

‘Zoals ik al zei’, herhaalde de HR-manager, ‘wij mensen zijn de motor van dit bedrijf.’

 

Met de hem kenmerkende dictie, mengde zich nu de bedrijfsjurist in de discussie: ‘Het zijn niet de mensen, maar de contracten met die mensen, met onze financiers en met onze toeleveranciers. Als organisatie zijn we uiteindelijk niets meer of minder dan een bundel afspraken.’

 

Moedeloos bezag de CEO de Poolse landdag die nu ontstond en verzuchtte nauwelijks hoorbaar: ‘Zonder een gezamenlijk streven naar een gemeenschappelijk doel kom je hier dus nooit uit.’

Wil je verder praten over het ontwikkelen van een corporate story? Wij maken graag kennis.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Lees meer blogs


Reactie schrijven

Commentaren: 0