CONTENT, Copy, Tekst, REDACTIE

Contentmarketing is een term uit de online wereld. Het kan om alle mogelijke vormen van content gaan: beeld, film, muziek, infographics, artikelen, e-books, whitepapers, blogs en noem maar op. Zo breng je de wereld van je product of dienst in beeld, althans onder de aandacht. 

 

Autoriteit 
Contentmarketing is in eerste instantie niet op directe verkoop gericht, maar op het creëren van merkvoorkeur en merktrouw.Het gaat om het aanbieden van inhoudelijke, doelgroepgerichte informatie (content) die laat zien dat de afzender weet waar hij/zij het over heeft. Je laat zien dat je een autoriteit bent op je eigen kennisgebied. En dat lukt alleen wanneer je authentieke, innovatieve en bruikbare kennis en inzichten aanbiedt. Overigens geldt dat zowel voor kennisorganisaties als voor productiebedrijven.

Voor een thought leadership positionering is er goed beschouwd geen alternatief voor een contentmarketing strategie. En welke onderneming of welke dienstverlener streeft nou geen thought leadership na? Ook wie het niet bewust doet, is er hoogstwaarschijnlijk toch mee bezig.

 

Wat is een goede tekstschrijver?

  • Als tekstschrijver, bedrijfsjournalist of copywriter weet je hoe je een verhaal moet brengen. Je kunt op lengte schrijven. Of het nu gaat om een website, jubileumboek of nieuwsbrief;
  • Je beheerst alle genres, van interview tot artikel, van column tot reportage, van longcopy tot persbericht;
  • Je kunt al naar gelang informatief, zakelijk, geestig,  commercieel, journalistiek, bondig, beeldend, onderhoudend, opiniërend of uitnodigend schrijven, maar je schrijft altijd helder en duidelijk; 
  • Je weet wat SEO is en maakt daar gebruik van;
  • Je weet wat contentmarketing is en maakt daar gebruik van in de vorm van online artikelen, whitepapers, blogs, columns, video's, e-books
  • Je bent vertrouwd bent met alle redactionele processen, van hoofdredactie tot eindredactie. 
  • En tot slot snap je als tekstschrijver dat het de opdrachtgever niet gaat om je tekst, maar om het totaaleffect dat hij straks bereikt met het middel waarvoor je copy is bedoeld. Dat betekent dat je nauw samenwerkt met de vormgever en met de opdrachtgever. Schrijven is alles behalve een stand alone scenario. 

Meer weten? Neem contact op. Bel 020-4166.044 of mail:

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.