· 

Logo voor je lustrum

De communicatie rondom een jubileum of lustrum verdient een eigen huisstijl en een eigen logo. Zo haal je qua branding meer uit je eigen feestje.

Voor het 100-jarige Vredespaleis maakten we het jubileumboek 'Bouwen aan Vrede'. Daar hoorde uiteraard een jubileumlog bij. Organisaties die een lustrum of jubileum te vieren hebben, beginnen soms al jaren van tevoren met de voorbereidingen. Zeker bij grote momenten als het 50, 75 en 100-jarige bestaan. Dan vinden er vaak verschillende activiteiten plaats, allemaal onder de noemer van het zoveel jarige bestaan. 

 

Het benoemen van een lustrumcommissie is vaak de eerste stap. En na een oriëntatiefase komen de eerste contouren voor de viering van zo'n lustrum. Bijvoorbeeld ideeën rondom het thema, rondom evenementen, rondom een jubileumboek of een digitale, multimediale longread over het verleden, heden en de toekomst.

 

 

faculteit economie en bedrijfskunde uva

Voor de Faculteit Economie en Bedrijfskunde maakten we het jubileumboek 'Honouring the past, delivering the future'. Aan de hand van het boek stelden we ook de expositie samen en maakten we de jubileumvideo. Daar hoorde uiteraard ook een jubileumlogo bij. 

stichting advisering bestuursrechtspraak

Voor de Stichting Advisering Bestuursrechtspraak maakten we het jubileumboek 'Hoe is het mogelijk? Kroniek van een onmogelijke geschiedenis'. Daar hoorde uiteraard ook een logo bij.

eigen logo en eigen huisstijl

Wat dan enorm helpt is een herkenbare huisstijl inclusief een logo, speciaal ontwikkeld voor de communicatie rondom de activiteiten. Dat geeft meer identiteit aan de festiviteiten. Zo'n project-logo en project-huisstijl markeert een jubileum meer dan wanneer je dat via de reguliere communicatie laat lopen. Dat is leuker voor de eigen medewerkers en geeft ook extra cachet naar je klanten en relaties toe. 

meer weten?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Reactie schrijven

Commentaren: 0