opgericht door opdrachtgevers

DuynsteePolak denkt strategisch met je mee als het gaat om branding, exposure, positionering, publiciteit en reputatie. Maar we kunnen het ook uitvoeren. Dat is de kracht van communicatie: een goed idee en dan advies en uitvoering dicht bij elkaar houden.

DuynsteePolak is een initiatief van Charlotte Polak en 

Bob DuynsteeCharlotte Polak heeft een vormgevingsachtergrond en veel online know-how en Bob Duynstee heeft zich na zijn journalistieke loopbaan via SRM en masterclasses storytelling ontwikkeld tot allround schrijver, mediaprofessional, communicatieadviseur en storyteller.

landelijke journalistiek

De basis is tien jaar (1990 - 2000) landelijke journalistiek. Daar hebben we geleerd hoe je op 1001 manieren onderwerpen kunt maken en belichten. Dat zijn we vanaf 1994 ook gaan doen voor overheden, professionele organisaties, kennisinstellingen, MKB-bedrijven en zelfstandige professionals. Niet dat daar een idee achter zat. We werden gevraagd om de interviews te doen voor het corporate magazine van een groot advocatenkantoor,  om de nieuwsbrief te maken van de Dienst Infrastructuur Verkeer & Vervoer van de gemeente Amsterdam en om het jubileumboek te schrijven voor 75 jaar Strukton. Zo is het begonnen. Dus feitelijk zijn we opgericht door onze opdrachtgevers.  

mediaprofessionals

Hoewel schrijven de basis bleef, zijn we ons vanaf 1998 gaan toeleggen op het ontwikkelen en maken van jubileumboeken, vakboeken, magazines, corporate brochuresjaarverslagen en 

nieuwsbrieven. De reden: we merkten dat we graag werden afgerekend op het succes van het hele project. Bovendien kwam zo ook de vormgevingsachtergrond van Charlotte mooi van pas. 

Communicatieadvies

Afgerekend worden op het succes van een uitgave of project  betekent wel dat je ook de strategische context van je werk moet snappen. Wat is precies de doelstelling en hoe kun je die samen zo kostenefficiënt mogelijk realiseren? Daarom volgde Bob van 2000 tot 2002 de opleiding Senior communicatieadviseur bij de Stichting Reclame & Marketing en van 2005 tot 2007 het curriculum Strategische Communicatie aan de UvA bij Ben Warner en haalde Charlotte haar NIMA-A en volgde ze bij de Leidse Onderwijsinstelling de opleiding "Projectmanagement".

ghostwriting voor professionals

Ondertussen volgden we samen de online-ontwikkelingen op de voet, want naast print werd vanaf 2000 internet steeds belangrijker. Niet altijd in de plaats van, maar wel vaak in combinatie met. Vanaf 2004 ondersteunden we onze opdrachtgevers steeds vaker als ghostwriter met SEO-vriendelijke corporate en branded content in de vorm van online artikelen, blogs, whitepapers, ebooks, professionele profielen en presentaties. En met websites in WordPress en Jimdo. DuynsteePolak is officieel Jimdo-expert.

het verhaal in communicatie

Maar met schrijven, redactie, ghostwriting, communicatieadvies en het maken van allerhande communicatiemiddelen in print en online werd ons werk opeens wel heel erg breed. Wat deden we nou eigenlijk? Eén ding wisten we zeker: wat je niet kunt vertellen, kun je ook nooit bereiken. 

corporate storytelling

Daarom zijn we ons vanaf 2007 gaan verdiepen in de toepassing van corporate storytelling in en voor organisaties. Dat hebben we gedaan aan de hand van literatuurstudie en masterclasses (o.a. bij Robert McKee en Manfred van Doorn). Het ging ons daarbij niet zozeer om de techniek, want als journalist pas je de techniek van storytelling automatisch toe. Nee, het ging ons meer om de toepassingsmogelijkheden van die verhaaltechnieken. Bijvoorbeeld bij abstracte zaken als strategie, missie, visie, waarden en verandering. En om de rol van de corporate story in organisaties. Zo werd het verhaal de cocktailprikker door onze dienstverlening. Of het nou gaat om een whitepaper of position paper, om een artikel of presentatie, om een corporate story of corporate magazine, om een jubileumboek of een nieuwsbrief, online of in print; wij gaan op zoek naar het verhaal in je communicatie. 

Netwerkorganisatie

Op onze reis kwamen we heel wat journalisten, tekstschrijvers, redacteuren en communicatie adviseurs tegen. Bij sommige daarvan zijn we prettig blijven hangen. Dat had te maken met hun vakbekwaamheid, hun bredere kijk op het werk, hun expertise op onderwerpen en hun prettige omgang. Die professionals vormen de basis van onze netwerkorganisatie, de Creatieve Kring. Daaromheen vormde zich een flexibele schil van vormgevers, fotografen, illustratoren, webdesigners, filmmakers en art-directors. Professionals, net zoals wij, met wie we kunnen lezen en schrijven. 


Wij kunnen snel en flexibel inspelen op specifieke wensen en behoeften. Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.