netwerk-organisatie

DuynsteePolak is een echte netwerk-organisatie van schrijvers, journalisten, online-specialisten, fotografen, illustratoren, filmmakers, communicatieadviseurs en storytellers. Wij denken strategisch mee als het gaat om branding, exposure, positionering, publiciteit, content marketing en reputatie. En we kunnen het ook uitvoeren. Dat is de kracht van communicatie: advies en uitvoering dicht bij elkaar houden.

DuynsteePolak is een initiatief van Charlotte Polak en 

Bob Duynstee. Charlotte heeft een vormgevingsachtergrond en veel online know-how en Bob heeft zich na zijn journalistieke loopbaan via SRM en masterclasses storytelling ontwikkeld tot schrijver, mediaprofessional, communicatieadviseur en storyteller.

landelijke journalistiek

Onze basis is tien jaar (1990 - 2000) landelijke journalistiek. Daar hebben we geleerd hoe je op 1001 manieren onderwerpen kunt maken en belichten. Dat zijn we vanaf 1994 ook gaan doen voor overheden, professionele organisaties, kennisinstellingen, MKB-bedrijven en zelfstandige professionals. 

mediaprofessionals

Hoewel schrijven de basis bleef, zijn we ons vanaf 1998 gaan toeleggen op het ontwikkelen en maken van jubileumboeken, vakboeken, magazines, corporate brochuresjaarverslagen en 

nieuwsbrieven. En we begonnen heel voorzichtig met de eerste online grassprietjes. We hadden als een van de eersten in Nederland een email-adres. Daar had je niks aan, want toen hadden alleen grote bedrijven als ABN AMRO en Shell die zaken deden met Amerika een email-adres. 

Communicatieadvies

Wel hadden we vanaf het begin de behoefte om te weten waar we mee bezig zijn voor onze opdrachtgevers. In welke context moesten we dat werk zien? Waarop werden we afgerekend? Wat konden wij doen om van de opdracht een succes te maken? Daarom volgde Bob van 2000 tot 2002 de opleiding Senior communicatieadviseur bij de Stichting Reclame & Marketing en van 2005 tot 2007 het curriculum Strategische Communicatie aan de UvA bij Ben Warner. Ondertussen behaalde Charlotte haar NIMA-A en Projectmanagement bij de LOI en volgde ze met succes allerlei cursussen over online marketing en communicatie.

ghostwriting voor professionals

Vanaf 2005 kwam internet in Nederland goed door. Vanaf dat moment ondersteunden we onze opdrachtgevers steeds vaker als ghostwriter met SEO-vriendelijke corporate en branded content in de vorm van online artikelen, blogs, whitepapers, ebooks, professionele profielen en presentaties. En met websites in WordPress en Jimdo. DuynsteePolak is officieel Jimdo-expert.

het verhaal in communicatie

Met al die uiteenlopende activiteiten werd ons werk opeens wel heel erg breed: copywriting, mediaproducties, ghostwriting van speeches en presentaties, jubileumboeken, websites.... Wat deden we nou eigenlijk? Eén ding wisten we zeker: wat je niet kunt vertellen, kun je ook nooit bereiken. 

corporate storytelling

Daarom zijn we ons vanaf 2007 gaan verdiepen in de toepassing van corporate storytelling in en voor organisaties. Dat hebben we gedaan aan de hand van literatuurstudie en masterclasses (o.a. bij Robert McKee en Manfred van Doorn). Zo werd het verhaal de cocktailprikker door onze dienstverlening. Of het nou gaat om een whitepaper of position paper, om een artikel of presentatie, om een corporate story of corporate magazine, om een jubileumboek of een nieuwsbrief, online of in print; wij gaan op zoek naar het verhaal in je communicatie. 

Netwerkorganisatie

Op onze reis kwamen we heel wat specialisten tegen op allerlei gebied. Bij sommige daarvan zijn we prettig blijven hangen. Dat had te maken met hun vakbekwaamheid, hun bredere kijk op het werk, hun expertise op onderwerpen en hun prettige omgang. Die professionals vormen de basis van onze netwerkorganisatie, de Creatieve Kring. Een kring van  professionals, net zoals wij, met wie we kunnen lezen en schrijven. 


Wij kunnen snel en flexibel inspelen op specifieke wensen en behoeften. Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.