Over ons

DuynsteePolak is een initiatief van Charlotte Polak en Bob Duynstee

 

DuynsteePolak Communicatie bestaat uit een harde kern van bedrijfsjournalisten, redacteuren, tekstschrijvers, communicatieadviseurs en storytellers en een flexibele schil van vormgevers, fotografen, beeldredacteuren, art-directors, filmmakers en web-designers. Hierdoor betaalt onze opdrachtgever nooit teveel voor overhead en kan snel en flexibel worden ingesprongen op specifieke wensen en behoeften. 

 

Journalistiek 

De basis is tien jaar (1990 - 1999) landelijke journalistiek. O.a. voor NRC, Volkskrant, FD, Parool, AD, Elsevier, Quote, Elle, HP/deTijd, Intermediair en een hele serie vakbladen, w.o. Advocatenblad, Nederlands Juristenblad, De Journalist, Onze Taal en Binnenlands Bestuur.

 

Bedrijfsjournalistiek 

Vanaf 1994 zijn we dat op uitnodiging ook gaan doen voor overheden, bedrijfsleven en alles daar tussenin, waarmee onze opdrachtgevers feitelijk onze oprichters zijn. 

 

Corporate media

Omdat we voor onze opdrachtgevers graag het hele verhaal willen vertellen, hebben we ons vanaf 1998 daarnaast ook toegelegd op het maken van boeken, relatiemagazines, jaarverslagen, brochures, websites, online longreads en andere uitingen waarmee organisatie verhalen vertellen.  Tenslotte beleeft de ontvanger het verhaal ook op die manier. 

 

Organisatieontwikkeling

Maar de rol van het verhaal en van verhalen vertellen van, voor en in organisaties ligt nog dieper dan de inzet van media. Dat merkten we in workshops, brainstorms en inspiratiesessies. Het heeft met identiteit, imago, cultuur en positionering te maken. Reflectie op 'beeld en zelfbeeld' van organisaties is daar een essentieel onderdeel van. Niet alleen door de top, maar door de hele organisatie. Communicatie is tenslotte een functie en niet alleen een afdeling.

 

Storytelling

Om dat meer structureel onder de aandacht van onze opdrachtgevers te brengen, concentreren wij ons met storytelling ook op het grotere verhaal dat onze opdrachtgevers bezig zijn te vertellen. Met onze journalistieke dienstverlening geven we daar vervolgens op 1001 manieren invulling aan. Vandaar ook onze nieuwe naam: 1001.nl

Inspiratie

 

  • ‘De kortste weg tussen twee mensen is een verhaal.’
  • Als je niet de juiste vragen stelt, krijg je ook nooit de juiste antwoorden. 
  • 'Ook in spaanplaat en spijkers zit een verhaal, net als in HR Advies of Managed Print Services. De kern ervan heet: waarde. De kunst is om die te zien: vanuit het oogpunt van de ontvanger.'
  • 'Als je een schip wilt bouwen, roep dan niet de mensen bij elkaar om plannen te maken, het werk te verdelen, gereedschap te halen en hout te kappen, maar breng ze het hartstochtelijk verlangen naar de wijde, eindeloze zee bij.'
  • Als je vertelt dat er driehonderd miljard sterren zijn geloven de mensen je klakkeloos. Maar als iemand een bordje op de trap ziet met “NAT” erop, moeten mensen altijd zelf nog even voelen of het waar is. Kortom: hoe globaler je verhaal hoe minder men eraan twijfelt.
  • 'All the world's a stage, and all the men and women merely players.'

Benieuwd wat we voor je kunnen doen?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.