CONCEPTUELE DENKERS, creatieve doeners

Weten waar je het over hebt als je adviseert en snappen hoe dat dan in de praktijk werkt. DuynsteePolak denkt strategisch met je mee als het gaat om branding, exposure, positionering en reputatie. Maar we kunnen het ook uitvoeren. Dat is ook vaak de kracht van communicatie: een goed idee en dan denken en doen dicht bij elkaar houden.

DuynsteePolak is een initiatief van Charlotte Polak en 

Bob Duynstee. De basis is tien jaar (1990 - 1999) landelijke journalistiek. Daar hebben we geleerd hoe je op 1001 manieren onderwerpen kunt maken en belichten. Dat zijn we vanaf 1994 ook gaan doen voor overheden, professionele organisaties, kennisinstellingen, MKB-bedrijven en zelfstandige professionals. Charlotte heeft een vormgevingsachtergrond en veel online know-how en Bob heeft zich na zijn journalistieke loopbaan via SRM en masterclasses storytelling ontwikkeld tot allround schrijver, mediaprofessional en communicatieadviseur.  

allround communicatiebureau

Hoewel schrijven de basis bleef, zijn we ons vanaf 1998 gaan toeleggen op het ontwikkelen en maken van jubileumboeken, vakboeken, magazines, corporate brochuresjaarverslagen en 

nieuwsbrievenDaarbij kwam de vormgevingsachtergrond van Charlotte ook mooi van pas. Rond 2010 kwam daar ook content marketing en corporate content bij en weer iets later websites voor professionele dienstverleners. Daar kwam de online-kennis van Charlotte goed bij van pas. 

het verhaal in communicatie

Maar het werd opeens wel heel erg breed. Wat deden we nou eigenlijk? Eén ding wisten we zeker: wat je niet kunt vertellen, kun je ook nooit bereiken. Het verhaal is de cocktailprikker door onze dienstverlening. In print en online. Van concept tot publiciteit.

corporate storytelling

Daarom zijn we ons vanaf 2007 gaan verdiepen in de toepassing van corporate storytelling. Denk aan de corporate story en de corporate identity, om product stories en consultative selling, om communicatie bij verandering, om manieren om meer mensen te betrekken bij de strategie, om het evalueren van projecten maar dan op een verhalende manieren om branding. En nu is de cirkel rond. We schrijven, zijn ervaren mediaprofessionals, geven communicatieadvies dat gekoppeld is aan de corporate media die we maken en we helpen organisaties met corporate storytelling. Dat bedoelen we met die gereedschapskist. 

Netwerkorganisatie

Op onze reis kwamen we heel wat journalisten, tekstschrijvers, redacteuren en communicatie adviseurs tegen. Bij sommige daarvan zijn we prettig blijven hangen. Dat had te maken met hun vakbekwaamheid, hun bredere kijk op het werk, hun expertise op onderwerpen en hun prettige omgang. Die professionals vormen de basis van onze netwerkorganisatie, de Creatieve Kring. Daaromheen vormde zich een flexibele schil van vormgevers, fotografen, illustratoren, webdesigners, filmmakers en art-directors. Professionals, net zoals wij, met wie we kunnen lezen en schrijven. 


Wij kunnen snel en flexibel inspelen op specifieke wensen en behoeften. Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.