ons verhaal

1001 is een initiatief van DUYNSTEEPOLAK Communicatie Amsterdam. 1001 is een bureau voor redactionele communicatieprojecten. Begonnen in de journalistiek, werden we vanaf 1996 steeds vaker door overheden en organisaties gevraagd voor de meest uiteenlopende schrijfopdrachten. Zo is het begonnen.

Meteen na onze studies in 1990 begonnen we volop te schrijven voor kranten als NRC, Volkskrant, FD, AD en Parool; voor magazines als Elsevier, HP/deTijd, Intermediair, Quote, Elle en Rails; en voor vakbladen als Onze Taal, De Journalist en COMMUNICATIE. Zo konden we ervaring opdoen met alle journalistieke genres: reportages, artikelen, columns, stukjes, opiniestukken en interviews. Dan leer je pas omgaan met deadlines. 

opgericht door onze opdrachtgevers

In 1996 meldde zich het destijds grootste advocatenkantoor van Nederland, Trenité Van Doorne met de vraag of we hun corporate magazine wilden maken. In 1999 trok Boer & Croon aan de bel: ook een corporate magazine graag. Strukton bestond 75 jaar en vroeg om een jubileumboek, de Hoge Raad der Nederlanden zocht een manier om de eigen rol in het rechtsbestel voor een breder publiek onder de aandacht te brengen en de gemeente Amsterdam klopte aan voor de meest uiteenlopende opdrachten. Zo is het begonnen. Daarom zeggen we hier wel eens dat we zijn opgericht door onze opdrachtgevers. 

van publieksjournalistiek naar bedrijfsjournalistiek

Charlotte Polak
Charlotte Polak

Omdat we van die opdrachtgevers veel meer ruimte kregen dan we in de journalistiek gewend waren, maakten we geleidelijk aan de overstap van de publieksjournalistiek naar de bedrijfsjournalistiek. Bob volgde van 2000-2002 de opleiding Senior Communicatieadviseur bij de Stichting Reclame & Marketing en van 2006-2007 het curriculum Strategische Communicatie van Ben Warner aan de UvA. Charlotte volgde cursussen projectmanagement aan de Open Universiteit, NIMA-A en vanaf 1995 allerlei cursussen voor online-marketing en -communicatie. 

corporate storytelling

Toen we door de gemeente Amsterdam gevraagd werden om ruimtelijke en infrastructurele projecten te evalueren, door een ontwikkelingshulp-organisatie om een position paper te maken, door de Sociale Verzekeringsbank om hun congresbundels te maken, speeches voor de voorzitter van de RvB en door consultants van Boer en Croon om hun te helpen bij hun presentaties, werd ons werk opeens wel héél erg breed; wat deden we nou eigenlijk? Eén ding was duidelijk: bij alles wat we deden, speelde het verhaal een centrale rol. Maar hoe zat het dan precies met de rol van het verhaal in, van en voor organisaties? Om daar een beter beeld van te krijgen, deed Bob tussen 2009 en 2014 een uitgebreide literatuurstudie naar het fenomeen corporate storytelling en volgde diverse masterclasses, o.a. bij Manfred van Doorn en Robert McKee. Zo werd het verhaal of het narratief de cocktailprikker door ons werk.

redactionele communicatieprojecten

Bob Duynstee
Bob Duynstee

Met onze journalistieke achtergrond, onze creativiteit en expertise op het gebied van communicatieadvies én met onze kennis van de technieken van Storytelling, zijn we een breed georiënteerd redactioneel communicatiebureau. Onze expertise ligt bij bij het maken van jubileumboeken, magazines en position papers, bij ghostwriting en bij doel- en doelgroepgericht schrijven uiteraard. We zijn gewend om een regierol te pakken en treden vaak namens de opdrachtgever op als spin in het web om grotere projecten te realiseren. Dan sturen we vanuit het concept auteurs, vormgevers, fotografie, illustratoren en drukkers aan. Ook staan we onze opdrachtgevers bij in de communicatie en publicatie van redactionele communicatieprojecten. 

duynsteepolak en 1001

Communicatiebureau

1001 is een initiatief van DUYNSTEEPOLAK Communicatie Amsterdam. De naam 1001 komt natuurlijk van 'verhalen van 1001-nacht', de raamvertelling waarin Sjeherazade met haar verhalen niet alleen haar eigen leven en dat van haar lotgenoten weet te redden, maar er ook de psychopathische sultan mee weet te genezen. Zo verandert ze de cultuur aan het hof en dáármee de toestand in het land. En precies dát is waar het bij DUYNSTEEPOLAK... ehhh, 1001 om gaat: verandering, ontwikkeling, groei.  

EEN KENNISMAKINGSGESPREK IS KOSTELOOS EN VRIJBLIJVEND

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.