Hoewel ik een vormgevingsachtergrond heb (Amsterdamse Hogeschool), dompelde ik mij na mijn studie tien jaar onder in de journalistiek: NRC, Volkskrant, Elle, Rails, Intermediair. Schreef boeken (Durven, Doen en Doorgaan; handboek voor freelancers, De Verborgen Verleiding; de geschiedenis van het ondergoed en WIJN, de carrière van een druif) en bedacht en ontwikkelde het inburgeringsspel Rondje Nederland, waarvan er samen met uitgeverij Boom meer dan 2.000 zijn verkocht.
Ondertussen volgde ik allerlei online cursussen. Vanaf 2000 ben ik mij gaan toeleggen op redactionele online vormgeving en online services voor niet al te grote organisaties. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik help graag bedrijven die bijzondere expertise of producten in de markt zetten. Daar hoort natuurlijk een productstory bij; ieder product verdient een goed verhaal.
Bij de vertaalslag van expertise en producten-met-een-verhaal naar een online-omgeving komen al mijn talenten samen: mijn design-achtergrond, fotografie, mijn redactionele ervaring en mijn online- en marketing-ervaring.
Vanaf 2000 heb ik een hele trits praktische cursussen gevolgd op het gebied van website-bouw, webdesign, SEO, content-marketing, affiliate marketing, social media, fotoshop, Adobe, Simplebooklet etc.
Daarnaast zet ik internet aan het werk voor ondernemers en zzp'ers. Dat wil zeggen: het automatiseren van facturen, offertes en (prepaid) betalingen, het ontwerpen van professionele digitale profielen in de vorm van micro-websites, projectmanagement-tools, online nieuwsbrieven, survey’s, online-brochures, vouchers, online promotie, e-presentaties, e-books, office-optimalisatie etc. Allemaal in je eigen huisstijl en met je eigen logo. Heb je geen eigen logo/huisstijl? Ik help je graag verder.
Ik woon en werk afwisselend in Amsterdam en Spanje, spreek vloeiend Spaans en kom heel graag in contact met Nederlandse ondernemers die zaken (willen) doen in Spanje. Of andersom.