· 

Jezelf presenteren met een sterke pitch? Zo werkt personal branding

Wij brengen je naar de beste versie van jezelf. En wat is de beste versie? Dat is de versie die je werkgever of opdrachtgever interesseert. Daar concentreren wij ons op bij jouw pitch. En die pitch kun je online makkelijk delen en is ook heel makkelijk te delen door anderen. Zo doet je pitch zijn werk, terwijl jij aan het werk bent. Mooi toch?

'Who you are speaks so loudly, I can't hear what you're saying.'

Ralph Waldo Emerson

Wil je jezelf op de kaart zetten? Werkgevers laten zien waarom jij de juiste persoon bent voor die uitdagende baan? Opdrachtgevers laten zien wat je in huis hebt? Wil je een impuls geven aan je carrière? Of wil je je loopbaan juist een nieuwe draai geven? Werk dan samen met ons aan je best possible pitch. Dat is de snelste weg naar je betere baan. 

Wat is een professionele pitch?

Je best possible pitch is een pakkend verhaal met een duidelijke rode draad waarin jij goed uit de verf komt en waar een werkgever of opdrachtgever zich goed op oriënteren kan. Het is een korte, krachtige schets van jou in je werk. Maar dan een waarin je persoonlijkheid, expertise en ervaring logisch samenvloeien. Zo'n pitch kleurt gegevens in over werkervaring, competenties, potenties en ambities. Het belicht je sterktes, de raakvlakken tussen persoonlijkheidseigenschappen, werkervaring en levenslessen. Het sterkste punt van onze begeleiding is dat we je nudgen om je pitch helemaal vanuit het perspectief van je werkgever of opdrachtgever te ontwerpen. Vandaar de best possible pitch. Vervolgens gieten we jouw verhaal in de vorm van een micro-website. Daarin kun je je pitch aanvullen met je CV, met referenties en met voorbeeldprojecten. Maar je kunt ook heel gemakkelijk video's, podcasts, PDF's, whitepapers of ebooks embedden.

Wij helpen je herinneren wie je werkelijk bent.

WAT LEVERT personal branding JE OP?

Heel simpel: meer zelfkennis, meer zelfvertrouwen, meer profilering, meer exposure, meer opdrachten die precies bij je passen en een betere baan die ook nog eens op je lijf geschreven is. Dat horen wij ook terug van opdrachtgevers van professionals waar wij een pitch voor hebben gemaakt en van search-bureaus: managers en professionals worden niet geselecteerd op basis van hun CV, maar op basis van hun persoonlijke pitch. De micro-website kun je heel gemakkelijk delen, maar wordt ook digitaal goed gevonden op de juiste zoektermen (SEO) en daardoor zonder jouw tussenkomst ook weer snel gedeeld. Bovendien ben je met je pitch als het ware meteen met je potentiële werkgever/klant/opdrachtgever in gesprek. Dat is een voorsprong op de concurrentie die zich terugbetaalt. 

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN onze micro-websites?

  • Je hebt je verhaal op orde. En goed! 
  • De rode draad geeft zelfinzicht en zelfvertrouwen.
  • Uitstekende SEO. Onze micro-websites worden heel goed door Google gevonden. 
  • Helemaal toegesneden op jouw branche.
  • Responsive design.
  • Gemakkelijk te embedden op je website.
  • In te zetten als handtekening onder je email.
  • Gemakkelijk te embedden op Linkedin. 
  • Embed video's, audio-bestanden, PDF's, whitepapers of ebooks. 
  • Inclusief volledig interactieve contactkaart.
  • Professionele en eigentijdse vormgeving in je huiskleuren en met je logo. 

'Ja, je bent steengoed in je vak; maar hoe vertel je dat?' 

werkwijze voor je pitch

We snappen dat je wel de beste presentatie van jezelf wilt hebben, maar dat je er geen dagen aan wilt (laten) besteden. Daarom hebben we, op basis van onze jarenlange ervaring met personal branding (sinds 2000) een online intake gemaakt waarmee je in drie stappen zelf een eerste slag kunt maken. De vragen nodigen op een verrassende manier uit tot reflectie. Soms is dat al genoeg en kunnen we samen je pitch componeren. Een andere keer is nog een aanvullend interview nodig en soms is het online traject alleen maar bedoeld om een goede eerste indruk te krijgen en gaan we op basis daarvan het diepte-interview in.   

KOMT personal branding NIET OVER ALS BORSTKLOPPERIJ?

Dat is een vraag die we vaker horen. Borstklopperij is totaal niet effectief. Het gaat om de beste versie van jezelf. Daar is niks mis mee. Maar het is ook meteen het grootste misverstand dat een pitch over jezelf zou gaan. Ja, het gaat over jou, maar alleen en voor zover dat voor een werkgever of opdrachtgever van belang is. Dat maakt dat je het ongegeneerd over jezelf mag hebben, zolang dat een werkgever of opdrachtgever maar voor je wint. En die zit heus niet te wachten op egotripperij. Vertellen over je blauwe plekken werkt dan veel beter.

professionele organisaties

Onze micro-websites werken heel goed als corporate branding voor professionele organisaties. We maken elke pitch op in de huisstijl, met je logo en alle contactgegevens van je organisatie. We linken vervolgens alle pitches aan elkaar. Dat heeft een enorm effect op de vindbaarheid. Een partner die onverwachts vertrekt, kan niets met zijn pitch, omdat er het logo, de naam en de contactgegevens van de organisatie in staan. Kijk hier voor een verdere uitleg over corporate branding by personal branding.

Bob Duynstee studeerde rechten, heeft een journalistieke achtergrond, is communicatiecoach en heeft een rijke ervaring met het profileren van managers, professionals en (project)leiders. 

corporate branding by personal branding

personal branding en professional branding
Lees ook: Corporate branding by personal branding; hoe je met je professionals in je eigen huisstijl je corporate profiel kunt versterken.
Personal branding
Personal branding Ingrid de Geus, Energie Werkt!
Personal branding
Personal branding Arri Pauw in de huisstijl van TheLeadershipAdvsory
Personal branding
Personal branding Hans Langeveld in de huisstijl van TheLeadershipAdvisory
Jos Hessels van The Leadership Advisory storytelling
Personal branding Jos Hessels in de huisstijl van TheLeadershipAdvisory
Personal branding Simona Hollinger profiel storytelling
Personal branding voor Simona Hollinger in de eigen huisstijl
Personal branding, profiel, Marcel Sennema storytelling
Personal branding Marcel Sennema, IT architect en Change manager
personal branding Rob Schallenberg, storytelling
Personal branding voor Rob Schallenberg, consultant corporate governance
personal branding Freek Andriesse
In onze profielen kun je ook heel gemakklijk een video embedden. Kijk hier voor een voorbeeld.
personal branding Nicole Edelenbos storytelling
Personal branding Nicole Edelenbos in eigen huisstijl met eigen logo
personal branding en professional branding
Profielen hoeven ook helemaal niet zo lang te zijn. Voor de gemeente Amsterdam maken we korte profielen.
personal branding Henk Brat storytelling
Personal branding Henk Brat, ondernemingsrecht advocaat
personal branding Michelle Kurzenacker storytelling
Personal branding Michelle Kurzenacker


Verder praten over een professioneel pitch in de vorm van een micro-website?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Reactie schrijven

Commentaren: 0