Durven, Doen en Doorgaan; handboek voor ZZP’ers 

Handboek

Handboek voor zelfstandige professionals.  Midden jaren negentig hoorden we om ons heen steeds de verzuchting: het lijkt me heerlijk om voor mezelf te werken, maar hoe doe je dat? Werk aan de winkel voor ons dus. Met een uitgewerkte synopsis kregen we uitgeverij Thema met een natte vinger mee. 

 

Insteek was de psychologische eerste stap. En nadrukkelijk niet de papieren rompslomp en de regels die bij het zelfstandig ondernemerschap komen kijken. Daarvoor bestaan genoeg instanties met een informatie-load waar je U tegen zegt. In 1996 interviewden wij tientallen ondernemende, succesvolle professionals over hun twijfels, drive en motivatie. Ze hadden een paar kenmerken gemeen: ze konden iets heel goed en wisten dat te gelde te maken. Ze durfden risico's te nemen, fouten te maken en goed naar zichzelf te kijken. De interviews vormden de basis voor Durven, Doen en Doorgaan. 

 

Het handboek gaf zóveel herkenning bij de doelgroep, dat we regelmatig gevraagd werden voor presentaties op netwerkbijeenkomsten op hogescholen en universiteiten. 

 

Resultaat 

Durven, Doen en Doorgaan werd in februari 1997 bijzonder positief ontvangen door de pers. Met recensies in o.a. De Journalist, Intermediair, VIVA en NRC handelsblad. Er werden in totaal meer dan 7.000 exx. van het boek verkocht. En dat is behoorlijk veel voor een uitgave als deze.