Strategische communicatie
Creatie en communicatie
Concept en communicatie

Onze dienstverlening bij advies:

  • Communicatieadvies
  • Communicatieplan
  • Professionele Brainstorming
  • Workshop Storytelling
  • FOCUS: de rode draad of de kernboodschap
  • Conceptontwikkeling

communicatieadvies

De basis van ons advies halen we uit procesadvisering van Edgar Schein: de adviseur weet nooit voldoende over de cultuur van een organisatie en de omstandigheden waarin ze verkeert om specifieke aanbevelingen te kunnen doen over wat de leden van de organisatie moeten ondernemen om hun problemen op te lossen. De adviseur kan dus hooguit de organisatie tot een beter zelfinzicht brengen, waarna de keuzes duidelijker en eenvoudiger worden. Daar zijn we ons altijd goed bewust van. Dat gezegd hebbend, kunnen we technisch en creatief natuurlijk wel adviseren en is de blik van buiten naar binnen vaak ook waardevol.

Doel van ons communicatieadvies is om de impact van de communicatie te vergroten en dus méér waarde te leveren voor hetzelfde budget. Onze kracht is dat wij het proces van strategie, creatie en publiciteit van voor naar achter en van rechts naar links kunnen doordenken op kansen en risico's en dat we geruisloos schakelen tussen het strategische en creatieve niveau.

Communicatieadvies
Mike Tyson: 'Everyone has a plan, untill he gets punched in the face.' En die punch is de creatie.

Advies kan slaan op de strategie, op de creatie of op de publiciteit. Maar het kan natuurlijk nooit los worden gezien van het verhaal. Je kunt de meest mooie plannen bedenken, als je het in de uitvoering niet voor elkaar krijgt, bereik je er uiteindelijk nog niet mee wat je wil. Wat dat betreft is de quote van Mike Tyson treffend. 'Everyone has a plan, untill he gets punched in the face.' En die punch is de creatie. Maar belangrijker: juist in de uitvoering, dus in de uiteindelijke voorstelling van zaken liggen zóveel mogelijkheden om je ambities te realiseren, dat het zonde is om advies en uitvoering uit elkaar te trekken. 

strategisch advies

Elke investering in communicatie verdient een goed advies. Communicatieadvies gaat deels aan de uitvoering vooraf. In dat opzicht is het strategisch. Het gaat ook gepaard met de creatie. In die fase zijn enorme voordelen te halen omdat die fase de impact bepaalt. En het advies kan betrekking hebben op de communicatiefase, dus de fase van de publiciteit. Het kan dus gaan over de strategische doelstellingen, over een concreet communicatiemiddel, over een issue of een thema in de organisatie, over de communicatie van de organisatie zelf of over de vraag hoe de organisatie in de publiciteit komt. Wij geven je hieronder alle manieren, tips en informatie die je nodig hebt om je communicatie strategisch te optimaliseren:

communicatieadvies volgens 1001

Bob Duynstee is een ervaren communicatie-expert die makkelijk schakelt tussen het strategische en creatieve niveau.

Verder praten? 

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.