Strategische communicatie
Creatie en communicatie
Concept en communicatie

Onze dienstverlening bij advies:

  • Communicatieadvies
  • Communicatieplan
  • Professionele Brainstorming
  • Workshop Storytelling
  • FOCUS: de rode draad of de kernboodschap
  • Conceptontwikkeling

communicatieadvies

Elke investering in communicatie verdient een strategische oriëntatie: wat is het doel precies? Hoe is de doelgroep gesegmenteerd? Wat is de boodschap? Met welk middel, met welke social media of met welke communicatiemix ga je dat doel bereiken? Wat wordt dan het concept en hoe zorg je daarmee voor herkenbaarheid en helderheid? Kortom: elke investering in communicatie verdient een goed advies. Dat kan een strategisch, technisch of creatief advies zijn.

Doel van ons communicatieadvies is om de impact van je communicatie te vergroten, om de merkvoorkeur, de naamsbekendheid, het imago of de customer loyalty te versterken. Ons advies kan betrekking hebben op een in te zetten middel, op een issue, op de cultuur in de organisatie, op een veranderingsproces of op het effectief en efficiënt informeren van (specifieke) stakeholders. Onze kracht is dat wij het proces van strategie, creatie en publiciteit van voor naar achter en van rechts naar links kunnen doordenken op kansen en risico's en dat we geruisloos schakelen tussen het strategische, technische en creatieve niveau. 

Communicatieadvies
Mike Tyson: 'Everyone has a plan, untill he gets punched in the face.'

Ons advies kan nooit los worden gezien van het verhaal. Je kunt de meest mooie plannen bedenken, als je het in de uitvoering niet voor elkaar krijgt, bereik je er nog niet mee wat je wil. Wat dat betreft is de quote van Mike Tyson treffend: 'Everyone has a plan, untill he gets punched in the face.' En belangrijker nog: juist in de uitvoering, dus in de uiteindelijke voorstelling van zaken, liggen zóveel kansen en om je ambities te realiseren, dat het zonde is om advies en uitvoering uit elkaar te trekken. 

publiciteit en creatie

Uiteraard kan ons advies ook betrekking hebben op de communicatiefase, dus op het in te zetten kanaal, op het bereik en dus op de publiciteit. Kijk daarvoor op onze dienst Publiciteit. Kijk voor alle tips en adviezen voor concrete communicatiemiddelen als magazine, website, nieuwsbrief, brochure, jubileumboek etc. op Creatie. Wij geven je hieronder alle manieren, tips en informatie die je nodig hebt om je communicatie strategisch te optimaliseren:

communicatieadvies volgens 1001

Verder praten over een strategisch communicatieadvies? 

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.


Strategische communicatie
Creatie en communicatie
Concept en communicatie