top of page
Inburgeringsspel Rondje Nederland

Inburgeringsspel Rondje Nederland

Eigen initiatief

Positioneren

Kennis delen

Onze vraag aan de Taskforce Inburgering: “Waarom is inburgering eigenlijk zo’n zielloos proces? Is er nou niks leuks te vertellen over Nederland, het Nederlands en de Nederlanders? Kunnen we niet iets doen met de Nederlandse vlag, het volkslied en een burgemeester in vol ornaat in plaats van het anoniem toesturen van een paspoort per post?”


Antwoord van de Taskforce

"Nee, dank u".


Ok, dan maar zelf in actie komen om Nederland te positioneren. Inburgeren in Nederland leek immers wel een soort taakstraf. Terwijl er zóveel leuke kanten aan ons land, aan onze taal en aan de bewoners van dit kikkerlandje zitten.


Werkwijze

Wij ontwikkelden op eigen initiatief een inburgeringsspel als kennismaking met Nederland, Nederlanders en het Nederlands volgens de inburgeringsnormen. Een positive insteek in elk geval.


Resultaat

Een soort Triviant voor inburgeraars, dat helemaal voldeed aan de inburgeringsnormen. Het spel hebben we samen uitgegeven met Uitgeverij Boom.


Het spel is tot stand gekomen i.s.m. de BVE-raad en een aantal ROC's.

Tags:

research, communicatie, relatiegeschenk, positioneren, PR

bottom of page