Naamsbekendheid en Mission Statement
Dutch Art Works
Positioneren
Position papers
Fundraising
Vraag aan ons: “Kunnen jullie bekendheid geven aan het doel en het werk van de stichting Dutch Art Works binnen de internationale museumwereld?”
Toelichting
De particuliere stichting Dutch Art Works wil grote internationale musea nét dat zetje te geven waarmee ze werk van bekende Nederlandse contemporaine kunstenaars - beeldhouwers, schilders en fotografen - kunnen aanschaffen en op die manier dat werk van vooraanstaande Nederlandse kunstenaars onder de aandacht brengen van het internationale publiek.
Denk aan werk van schilders als Marte Röling en Marlene Dumas en fotografen als Rineke Dijkstra en Erwin Olaf.
Warm pleitbezorger was Rudi Fuchs.
Werkwijze
Het centrale idee was: ‘The Acquisition of this Piece has been Made Possible by the foundation Dutch Art Works.’
We lieten aansprekend werk zien van Nederlandse kunstenaars in bekende buitenlandse musea met korte en krachtige statements van directeuren van bekende buitenlandse musea en de kunstenaars in kwestie en een deel met werk dat voor schenking of gesubsidieerde aanschaf in aanmerking kwam.
We hebben gekozen voor een opvallend groot formaat, waarop de kunstwerken alle ruimte kregen. Tussen de werken door werd het verhaal verteld van de missie van de stichting.
Resultaat
De uitgave werd aan tientallen grote Europese musea gestuurd met de open uitnodiging om contact met de stichting op te nemen als er interesse was voor het verwerven van een kunstwerk van een Nederlandse kunstenaar.
De actie heeft tot grote naamsbekendheid geleid van de stichting en haar missie. Door het intrekken van de overheidssubsidie werd het voor de stichting echter onmogelijk om haar doelstelling nog langer na te streven.
Tags:
mission statement, interviews, PR