Ja, je bent steengoed in je vak. Maar hoe vertel je dat?

professional branding of geschreven zelfportret: meer clicks, meer reads, meer sales

Hoe vertel je wie je bent, wat je doet, waar je mee bezig bent? Hoe neem je mensen mee in je verhaal? Wij maken profielen voor zelfstandige en corporate professionals. Soms in combinatie met een website (we zijn officieel Jimdo-expert) en/of SEO-vriendelijke content. En die worden door Google heel goed gevonden.

VOORBEELDEN VAN PROFESSIONal branding

Professioneel profiel Rob Schallenberg
Professional branding Rob Schallenberg, organisatieadviseur
Professioneel profiel Nicole Edelenbos
Professional branding Nicole Edelenbos, Interim Management, Support & Advies en Development
Professioneel profiel Simona Hollinger
Professional branding Simona Hollinger, organisatieadviseur
Professioneel profiel Marcel Sennema
Professional branding Marcel Sennema, IT-architect en Change-Officer
Corporate branding by professional branding; met deze strategie benut je kansen waarvan je nog niet eens wist dat je ze had.
Corporate branding by professional branding; met deze strategie benut je kansen waarvan je nog niet eens wist dat je ze had.
Professioneel profiel Henk Brat
Professional branding Henk Brat, advocaat in het ondernemingsrecht
Professioneel profiel Jos Hessels
Professional branding Jos Hessels, boardroom consultant
Professioneel profiel Joost de Weichs de Wenne
Professional branding Joost de Weichs de Wenne, interim- en verandermanager
Professioneel profiel Michelle Kurzenacker
Professional branding Michelle Kurzenacker; 'Het lichaam liegt nooit.'
Corporate brochure met professional branding
Korte profielen voor de corporate brochure van de Wibautgroep van de gemeente Amsterdam
Professioneel profiel Maureen van Eijk
Professional branding Maureen van Eijk, interim-manager bij de gemeente Amsterdam
Professioneel profiel Maureen Sarucco
Professional branding Maureen Sarucco, interim-manager bij de gemeente Amsterdam

WAT IS PRECIES EEN GESCHREVEN ZELFPORTRET?

Een professioneel profiel, geschreven zelfportret of bio is een professionele schets van jou in je werk/onderneming. Het portret belicht de raakvlakken tussen persoonlijkheidseigenschappen, werkervaring, levenslessen, competenties, potenties en ambities en is helemaal geschreven vanuit het perspectief van je werkgever, opdrachtgever of klant. Het portret kan worden aangevuld met een overzichtelijk maar beknopt CV, met referenties en met voorbeeldprojecten. Maar je kunt ook heel gemakkelijk video's, audio-bestanden, PDF's, whitepapers of ebooks embedden.

VOORDELEN VAN EEN ONLINE PROFESSIONEEL PROFIEL

  • Geweldige SEO. Onze profielen worden goed door Google gevonden. Met onze geoptimaliseerde SEO-code krijgt je profiel een hoge ranking in organische zoekopdrachten. 
  • Helemaal toegesneden op jouw opdrachtgevers.
  • Duidelijke focus op je propositie.
  • Responsive design, dus goed leesbaar op mobiel, tablet en desktop.
  • Gemakkelijk te embedden in je website (bijvoorbeeld op je OVER-pagina).
  • In te zetten als handtekening onder je email.
  • Gemakkelijk deelbaar via email. 
  • Voeg je profiel toe aan elke blog die je publiceert.
  • Gemakkelijk te embedden op Linkedin 
  • Makkelijk om video's, audio-bestanden, PDF's, whitepapers of ebooks in je profiel te embedden. 
  • Je kunt vanuit je profiel makkelijk swipe files maken.
  • In een professioneel online profiel is een volledig interactieve contactkaart ingebouwd, die bezoekers maar hoeven aan te klikken om je te bellen, te mailen, een afspraak in te plannen, je website te bezoeken etc.
  • Professionele en eigentijdse vormgeving.
  • Uiteraard maken wij je profiel op in je huiskleuren en met je logo. 
  • Het is mogelijk om een offline exemplaar van je profiel als PDF-, ePub-, Mobi- of Doc-bestand te downloaden.
  • Je krijg wekelijks/maandelijks gedetailleerde statistieken over het bereik en de betrokkenheid van je profiel, het aantal views en het aantal likes. 
  • Je professionele profiel is een levend document. Nieuwe opdrachten, nieuwe portfolio etc. kunnen we in je profiel bijwerken. Deze nieuwe, aangepaste versie wordt dan automatisch bijgewerkt op alle plaatsen waarop je je profiel hebt geplaatst of achtergelaten. 

WAT LEVERT professional branding JE OP?

Heel simpel: meer clicks, meer reads, meer sales. En dan precies onder de juiste doelgroep, want je kunt jezelf natuurlijk uitstekend positioneren. Bijvoorbeeld onder het topsegment binnen je doelgroep. Deze professionele en persoonlijke presentatie van jezelf kun je heel gemakkelijk delen en wordt ook digitaal goed gevonden  en zonder jouw tussenkomst ook weer gedeeld. Zo doet je profiel zijn werk, terwijl jij gewoon aan het werk bent. Bovendien ben je met je profiel als het ware meteen met je potentiële klant/opdrachtgever in gesprek. Dat is een voorsprong op de concurrentie die zich terugbetaalt. 

WAAROM een geschreven zelfportret?

Klanten willen professionals die goed zijn in hun vak. Ze willen steeds vaker de vent en niet de tent, de vrouw en niet het gebouw. Daar betalen ze zelfs graag wat meer voor. Maar hoe val je op tussen het groeiende leger zelfstandige professionals en kleine bedrijven? Hoe laat je zien wie je bent en wat je in je mars hebt? Met een online profiel ben je niet alleen zichtbaar, maar ook vindbaar. En je werkt ook nog eens aan je positionering. Dat zijn drie vliegen in één klap. 

Logo, huisstijl en website

Voor bedrijven als EdelenbosHessels, The Leadership Advisory, Edelenbos Executive Solutions, Simona Hollinger, Rob Schallenberg, Marcel Sennema, BRAVE Sales Solutions en BRAVE People hebben we ook een logo, huisstijl en/of website ontwikkeld. DuynsteePolak is officieel Jimdo expert. Op die manier maak je een vliegende start. Het grote voordeel is dat logo, huisstijl, profiel en website allemaal in één lijn komen te liggen qua vorm-, kleur- en beeldtaal. 

KUN JE ZELF EEN PROFESSIONEEL PROFIEL MAKEN?

Natuurlijk kun je zo'n geschreven zelfportret zelf maken. Iedereen kan tenslotte schrijven. Maar bijna niemand kan van een afstand naar zichzelf kijken. Laat staan vanuit het perspectief van een opdrachtgever. Met een gestructureerd diepte-interview krijgen wij je verhaal in elk geval haarscherp. In elke gewenste lengte. Wij gaan op zoek naar kantelmomenten, leermomenten, levenservaring, visie, vaardigheden, overtuigingen en waardes die maken dat je goed bent in wat je doet. Die zijn namelijk per definitie onderscheidend. Bovendien hebben wij het format met alle functionaliteiten en de SEO-code zelf ontwikkeld. 

KOMT professional branding niet over als BORSTKLOPPERIJ?

Dat is een vraag die we vaak horen. Borstklopperij is totaal niet effectief. Het gaat om een realistisch, geloofwaardig en goed onderbouwd zelfportret dat een snaar raakt. Daar is niks mis mee. Maar het is ook meteen het grootste misverstand dat een profiel over jezelf zou gaan. Ja, het gaat weliswaar over jou, maar alleen en voor zover dat voor een opdrachtgever van belang is. Dat maakt dat je het ongegeneerd over jezelf mag hebben, zolang dat een opdrachtgever maar voor je wint. En die zit heus niet te wachten op egotripperij, maar wil wel weten wie hij over de vloer krijgt.

Profielen voor o.a. 

 

Marcel Sennema

Simona Hollinger

Joost de Weichs de Wenne

Freek Andriesse

Rob Schallenberg

Henk Brat

Nicole Edelenbos

Jos Hessels

Michelle Kurzenacker

Henk van Veldhuizen

Herman van Vliet

Niko Koers

Joke van Antwerpen

Maarten van Egmond

Igor Rovers

Lourens Loeven

Hans Gerson

Cas van Eerden

Hetty Vlug

Arthur Verdellen

Winfred Haase

Piet Polderman

René Grotendorst

Anneke Eurlings

Co Stor

Maureen van Eijk

Ellen Nieuweboer

Bennie Rusken

Sonja Pol

Maureen Sarucco

Bob Duynstee



Informeer naar de vele mogelijkheden en combinaties!

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.