WORKSHOP STORYTELLING

Een workshop storytelling bestaat uit twee delen: een kennismaking met storytelling en de toepassing van storytelling op een concreet vraagstuk in uw organisatie.

workshop storytelling, cursus storytelling

In het kennismakingsgedeelte kunnen we meer algemene vragen behandelen als:  

  • Wat zijn de principes van storytelling?
  • Hoe werkt corporate storytelling in de praktijk?
  • Wat zijn de toepassingsmogelijkheden?
  • Hoe vind je de verhalen die er toe doen?
  • Hoe maak je verhalen die er toe doen?
  • Hoe vertel je verhalen die er toe doen?
  • Hoe stuur je op al die verhalen?

We leren deelnemers aan de hand van oefeningen om technieken van storytelling in de praktijk te gebruiken en laten voorbeelden uit de praktijk zien. 

voorbereiding van de workshop storytelling

In het kennismakingsgedeelte proberen we al zoveel mogelijk in te gaan op het vraagstuk. Dat doen we ook aan de hand van de output van een oriënterend onderzoek, voorafgaand aan de workshop. Dat kan een enquête zijn, een serie kwalitatieve interviews of een combinatie daarvan. Het vraagstuk kan te maken hebben met de corporate story, met de interne of externe communicatie, met cultuur en/of identiteit, met kernwaarden of met gedrag. Het kan te maken hebben met de missie, visie of strategie van een organisatie of met een veranderingsproces. In al deze gevallen levert deze workshop kansrijke inzichten en denkrichtingen op voor een richtinggevend, samenbindend of bezielend verhaal gericht op vernieuwing, verbetering of verandering. 

uitvoering van de workshop storytelling

Tijdens de workshop zetten we deelnemers in de vertel-stand. Ook de deelnemers die normaal gesproken niet snel van zich laten horen. Daarbij werken we met prikkelende stellingen, citaten, dilemma's of korte verhalen uit de onderzoeksfase. We proberen deelnemers uit het bewuste, cognitieve muizenbrein te halen en naar het onbewuste, intuïtieve olifantenbrein te leiden door een associatieve manier van denken en door het delen van ervaringen, dromen, wensen, verwachtingen, beelden en ideeën rondom de aangesneden thematiek. Dat levert altijd kansrijke inzichten en denkrichtingen op voor vernieuwing, verbetering en verandering. 

Voor iedere vraag ontwikkelen wij een praktisch en inspirerend traject. Interesse in een gratis en vrijblijvend adviesgesprek over een workshop storytelling?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.