Website maken; onze tips

Natuurlijk moet je een website maken. Maar converteer je bezoekers naar klanten? Want daar gaat het om: vindbaarheid en conversie. En dus om SEO, structuur, contentmarketing, inbound marketing, sociale media en calls-to-action. Onze tips.

Website maken
SEO-geoptimaliseerde website voor Brave Sales Solutions
Webshop maken
SEO-geoptimaliseerde website voor restaurant Di Bruno in Amsterdam Oud Zuid
Webshop maken
SEO-geoptimaliseerde website voor restaurant Classico in Amsterdam Oud Zuid
Website maken
SEO-geoptimaliseerde website voor EdelenbosHessels
Website maken
SEO-geoptimaliseerde website voor Edelenbos Executive Solutions
Website maken
Website voor Rob Schallenberg, Governance Support
Website maken
SEO geoptimaliseerde webshop voor Art-photobooks
Website maken
SEO-geoptimaliseerde website voor BRAVE People
Website maken
SEO-geoptimaliseerde website voor Marcel Sennema
Webcopy maken
SEO-geoptimaliseerde webcopy voor Edelenbos Executive Solutions
Website maken
Restyling website voor Scriptie Hulpverlening

Een website bouwen kan tegenwoordig heel eenvoudig. Met bouwpakketten als Jimdo, WordPress of Joomla kies je uit talloze templates een 'thema' (lay-out), je neemt er een hostingpakket en email-pakket bij en je bent voor de helft klaar. Binnen twee uur kun je in de lucht zijn. Zelfs een webshop behoort tegenwoordig tot de standaard mogelijkheden. Maar niet iedereen is online even handig en vertrouwt toch meer op de professionele inbreng van anderen. Want je website is natuurlijk wel je visitekaartje op internet, als het al niet je verkoopkanaal is. 


ONZE DIENSTVERLENING VOOR WEBSITES

# Bouwen van websites in Jimdo en WordPress

# SEO-research en SEO-vriendelijke content

# 1 betrokken aanspreekpunt

# Overtuigende content strategie

Buyers persona

Buyers journey

Content mapping

Content marketing 

Inbound marketing

Influencer marketing  


WEBSTRATEGIE: LEADS EN CONVERSIE

Op nummer 1 staat: ken je klant. Hoe oriënteert die zich online? Welke vragen heeft die? Waar zoekt de op? Bied precies de informatie aan waarnaar je klant op zoek is. Daarom is de buyers persona essentieel. Kijk eens naar een aantal concurrenten. Hoe presenteren zijn zich online? En waarom? Welke informatie ga jij geven? Dan gaat het om content marketing. Zoek gewoon eens op de belangrijkste zoektermen die jij zelf ook zou intikken als je een klant van jezelf zou zijn. Waar kom je uit? Heb je al eens nagedacht hoe de buyer journey eruit ziet? Welke stappen zet je klant allemaal voordat hij met iemand in zee stapt? Anders gezegd: hoe ziet de verkoop-funnel eruit, zeg maar de trechter of fuik waarin je van een bezoeker een lead kunt maken, van een lead een klant en van een klant een vaste relatie? Hoe zoekt hij/zij? De belangrijkste vraag bij je hele online presentie is: hoe trek je bezoekers? Dat is waar het begint. 

SEO en website

Het begint dus met je 'organische vindbaarheid'. Je zult online gevonden moeten worden op de zoektermen die voor jouw business relevant zijn. Als je pas op pagina 5 van Google verschijnt op het scherm van iemand die op zoek is naar wat je aanbiedt, dan sta je niet in de picture. De hamvraag bij een website is dan ook: hoe trek je bezoekers/traffic? Op drie manieren. Het begint met SEO; Search Engine Optimization of Zoekmachine-optimalisatie. Dat is het actief optimaliseren van een website om de organische vindbaarheid ervan te vergroten. Lees mijn blog Hoe SEO werkt. SEO Het is een vorm van marketing en valt onder de noemer SEM (Search Engine Marketing). Net als SEA: Search Engine Adversing, betaald werken aan een hogere ranking.

ADWORDS CAMPAGNE

De tweede manier om traffic te genereren is via Adwords. Dat zijn advertenties gebaseerd op zoekwoorden, gedefinieerd door de adverteerder. Als er op één van deze zoekwoorden wordt gezocht, wordt de advertentie naast of boven de zoekresultaten weergegeven. Hoe populairder het zoekwoord, hoe hoger de prijs. Je kunt gebruik maken van het Pay-per-click (PPC) systeem. Maar zelfs dan kan dit een dure manier van zichtbaarheid worden als maar één op de 1.000 bezoekers iets bij je afneemt. Zorg er in elk geval voor dat je eerst organisch goed vindbaar bent voordat je gaat adverteren. En vervolgens dat je een duidelijke propositie hebt: wat valt er bij jou te halen? En duidelijke calls to action, want anders zijn de vogels alsnog gevlogen.

CONTENT MARKETING EN INBOUND MARKETING

De derde manier om bezoekers te genereren is contentmarketing. Dat is het aanbieden van relevante, vraaggerichte informatie aan prospects en klanten waardoor je voor hen een bron van betrouwbare informatie wordt. De content kan op alle mogelijke manieren worden aangeboden: blogs, (instructie)video's, infographics, vlogs, long posts, webinars, nieuwsbrief, tweets, white papers etc. Je hoeft ook niet per se alleen op je eigen website te posten. Je hebt meerdere kanalen tot je beschikking. Social media als Linkedin, Twitter, Instagram, youtube en Facebook zijn ook heel geschikt om aan contentmarketing te doen, net als kennisplatforms als Frankwatching. Dat werkt zelfs heel goed omdat je op die manier aan linkbuilding en backlinks doet: drukbezochte websites die naar jouw site verwijzen. Ben je bijvoorbeeld managementconsultant dan kan een blog of whitepaper op ManagementSite met een verwijzing naar je eigen website een manier zijn om de juiste doelgroep te trekken. Bovendien laat je op deze manier zien dat je autoriteit hebt op jouw vakgebied. En domein autoriteit is belangrijk voor een thought leadership strategie. Als je informatie op een systematische manier wilt aanbieden, met de bedoeling om van bezoekers leads en van leads klanten te maken, dan heb je het over inbound marketing. Daarmee probeer je door het aanbieden van nuttige informatie in de vorm van een video, white paper, een webinar of ebook de zakelijke emailadressen van je bezoekers te krijgen. OP die manier probeer je van bezoekers leads en van leads vaste klanten te maken.

CONCLUSIE VOOR JE WEBSITE

De kunst is om in de eerste plaats bezoekers naar je website te leiden. Dat doe je door goed te kijken naar je SEO. Vervolgens probeer je om van bezoekers leads en van leads vaste klanten te maken. Dat doe je door een combinatie van contentmarketing en inbound marketing. Bij je contentmarketing streef je naar een thought leadership positie. En als je dat allemaal op orde hebt, kun je ook eens nadenken over een slimme adwords-campagne.


Verder praten over je website of over SEO-vriendelijke contentmarketing? Wij maken graag kennis.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Reactie schrijven

Commentaren: 0