Bob Duynstee

Vakinhoudelijke specialismen

Interviews | Corporate stories  

Bedrijfsgeschiedenissen  Evaluaties | Storytelling Workshopleider | Spreker op het gebied van storytelling en ontwikkeling 

Profiel Bob Duynstee

Het creatieve proces volgens Bob (1 min)

Een verdwaalde jurist. Zo zou ik mezelf kunnen omschrijven. Het leukste van mijn studie vond ik het hoofdredacteurschap van het juridisch faculteitsblad en dat van het landelijk overleg juridische faculteitsbladen. Na mijn studie heb ik een stevige basis gelegd in de landelijke journalistiek (o.a. NRC, Volkskrant, Elsevier, Advocatenblad etc.) met interviews, reportages, portretten, verhalen, rubrieken en columns. 

bedrijfsjournalistiek

Vanaf 1994 ben ik meer en meer terecht gekomen in de bedrijfsjournalistiek & overheidscommunicatie. Naast tekstschrijven, redactie en ghostwriting voor bestuurders deed ik ruime ervaring op met (hoofd)redactionele processen voor magazines, vakboeken en jubileumboeken. 

communicatieadviseur

Die rechtenstudie in combinatie met de journalistiek maakt dat ik in de communicatie scherp ben op argumentatie, logica en overtuigingskracht. Maar als communicatieadviseur (SRM C) weet ik dat het in de beeldvorming gaat om geloofwaardigheid en verhaalkracht. Daar zet ik op in. Bijvoorbeeld met een corporate story, bedrijfsprofiel of bedrijfsgeschiedenis.

 

storytelling

Ik ben gewend om op strategisch niveau te functioneren en vanuit communicatie en beeldvorming te adviseren bij veranderingsprocessen in organisaties. Sinds 2007 werk ik daarbij met storytelling. Of beter gezegd: met storytelling-technieken. Als verdieping heb ik diverse masterclasses gevolgd, o.a. bij Manfred van Doorn in het Double Healix model en Robert McKee.

Ik blog op Frankwatching en op Storytellingmatters over onderwerpen op het snijvlak van storytelling, beeldvorming en ontwikkeling. Daar spreek en schrijf ik graag over.

opdrachtgevers over bob

'Integere, creatieve en communicatieve vakman.' 

'Een bevlogen en communicatieve 

sparringpartner voor afdelingen communicatie en bestuurders.' 

'Denkt creatief én strategisch.'

'Stelt vragen die je aan het denken zetten.'

'Een creatieve, inspirerende, intelligente hoofdredacteur.' 

'Prettige, warme spreker en workshopleider.' 

'Kundige storyteller die behoedzaam maar vastberaden zijn weg zoekt.'



Mail Bob

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.