Bob Duynstee

Vakinhoudelijke specialismen

Interviews | Corporate stories  

Bedrijfsgeschiedenissen  Evaluaties | Storytelling Workshopleider | Dagvoorzitter Spreker op het gebied van storytelling  

Het creatieve proces volgens Bob (1 min)

Waar ontmoet je nou een verdwaald jurist? Nou hier. Wat mij aansprak in mijn studie Nederlands Recht was de kracht van argumentatie, het zorgvuldige taalgebruik en het streven naar overzicht en rechtvaardigheid. Maar mijn hart ging toch uit naar het hoofdredacteurschap van het juridisch faculteitsblad en naar dat van het Landelijk Overleg Juridische Faculteitsbladen. Een relevant blad maken met mooie interviews en artikelen, daar ging ik voor.

Landelijke journalistiek

Na mijn studie heb ik een stevige basis gelegd in de landelijke freelance journalistiek. O.a. voor NRC, Volkskrant, FD, AD, Parool, Elsevier, HP/deTijd en een hele serie vakbladen. Dan leer je pas echt schrijven. Ik heb alle journalistieke genres talloze malen beoefend. 

bedrijfsjournalist

Vanaf 1994 ben ik in de wereld van de bedrijfsjournalistiek & overheidscommunicatie gestapt en deed brede ervaring op als hoofdredacteur van jubileumboeken, vakboeken en magazines.

communicatieadviseur

Maar ik wilde ook de strategische context van mijn werk snappen. Daarom volgde ik van 2000 tot 2002 de opleiding Senior communicatieadviseur bij de Stichting Reclame & Marketing en van 2005 tot 2007 het curriculum Strategische Communicatie aan de UvA bij Ben Warner.

online Ghostwriter

Ondertussen ondersteunde ik als ghostwriter professionals en experts online met corporate en branded content in de vorm van online artikelen, blogs, whitepapers, ebooks, professionele profielen en presentaties. En met websites: ik ben officieel Jimdo-expert. 

corporate storyteller

En toch ontbrak er iets. Daarom ben ik me vanaf 2007 gaan verdiepen in het fenomeen corporate storytelling. O.a. via literatuurstudie en masterclasses bij o.a. Manfred van Doorn en Robert McKee. Die kennis zet ik in bij projectevaluaties en om abstracte zaken als strategie, visie, verandering en waarden voor de hele organisatie begrijpelijk te maken. Zo betrek je iedereen in het verhaal. 

opdrachtgevers over bob

'Integere, creatieve en communicatieve vakman.' 

'Een bevlogen en communicatieve 

sparringpartner voor afdelingen communicatie en bestuurders.' 

'Denkt creatief én strategisch.'

'Stelt vragen die je aan het denken zetten.'

'Een creatieve, inspirerende, intelligente hoofdredacteur.' 

'Prettige, warme spreker en workshopleider.' 

'Kundige storyteller die behoedzaam maar vastberaden zijn weg zoekt.'



Mail Bob

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.