top of page
Mensen maken de stad

Een thought leader positioneert zichzelf als autoriteit in zijn kennisveld. Voor zo'n strategie is het delen van kennis en expertise essentieel.


Lees meer over thought leadership.

Mensen maken de stad

Projectmanagementbureau Amsterdam

Positioneren

Thought leadership

Kennis delen

Vraag aan ons: “Kunnen jullie in het kader van de Leerhuis-serie een thematisch magazine maken, samen met dr. Stan Majoor van de HvA en drs. Lubbert Hakvoort als directeur van het PMB Leerhuis over de relatie tussen de ruimtelijke en sociale sector in Amsterdam?”


Toelichting

Het Projectmanagementbureau (PMB) van de gemeente Amsterdam (500 projectleiders, programmamanagers, projectdirecteuren en adviseurs) wil de kennis (ruimtelijk en sociaal) intern bundelen en delen.


PMB heeft kennisdelen hoog in het vaandel staan. Dat doet PMB o.a. met de Leerhuis-serie.


Zo organiseert het PMB Leerhuis jaarlijks een serie expertmeetings onder leiding van lector Grootstedelijke Vraagstukken HvA, dr. Stan Majoor. De opzet is dat in deze meetings de wetenschap PMB uitdaagt en PMB de wetenschap uitdaagt rondom een vooraf bepaald grootstedelijk vraagstuk.


Werkwijze

Voorafgaand aan de meeting interviewden we de sprekers. Dat helpt sprekers ook bij hun presentatie. Bij de ervaringsverhalen ligt de focus op de lessons learned: wat hebben PMB’ers hier in de praktijk aan?


Bij wijze van proloog geeft Stan Majoor zijn wetenschappelijke visie op het thema. Aan de hand van de ervaringsverhalen vat de directeur van het Leerhuis, drs. Lubbert Hakvoort, bij wijze van epiloog de lessons learned nog een keer samen.


Daar tussenin staan de meer beschouwende en de ervaringsverhalen met eveneens een focus op de lessons learned. In dit geval over de relatie tussen de ruimtelijke en sociale sector in Amsterdam.


Resultaat

Magazine met zowel reflectie als veel praktijkvoorbeelden en de lessons learned.

Tags:

interviews, redactie, eindredactie, ghostwriting, positioneren, magazine, symposium

bottom of page