Adviesrapport Rem De Regeldrift

ACTAL

Position paper

Kennis delen

Vraag aan ons: “Kunnen jullie een format ontwikkelen voor onze adviesrapporten, onze rapporteurs adviseren bij hun rapporten en een redactieslag maken bij de rapporten zelf?”

Toelichting

Het Adviescollege Toetsing Administratieve Lasten (ACTAL) had als taak om de regering, de Eerste Kamer en/of de Tweede Kamer te adviseren over de gevolgen van voorgenomen regelgeving voor de administratieve lasten voor bedrijven. Het was voor ACTAL in de begintijd zoeken naar een vorm voor de rapporten.

Werkwijze

Om een beeld te krijgen bij de vorm van rapporteren die hun voorkeur had, hebben we eerst enkele gesprekken gevoerd met Commissieleden van de Eerste en Tweede Kamercommissies. Deze feedback werd met ACTAL besproken en op basis daarvan hebben we een format ontwikkeld en de rapporteurs volgens dat format begeleid.

Resultaat

Uiteraard hebben we de feedback op de rapportages ook weer als input gebruikt om het format verder te verfijnen.

Tags:

interviews, research, redactie, eindredactie, publiciteit, PR, adviesrapport