top of page
Presentatie m.b.v. storytelling-technieken

Presentatie m.b.v. storytelling-technieken

NS

Positioneren

Kennis delen

Workshop

Vraag aan ons (meerledig): "Hoe versterken we de interne positionering van het NS CX-Team (Customer Experience Team), hoe krijgen we focus in onze presentatie en hoe kan het team met storytelling de interne presentatie van het programma verbeteren?"


Toelichting

Het CX-Team van de Nederlandse Spoorwegen stond op het punt om, na een uitgebreid onderzoek, een omvangrijk kwaliteitsprogramma in de organisatie te presenteren. Het Team kon daarbij de steun van de RvB goed gebruiken. Maar dan moest de presentatie aan de RvB ook impact maken. 


Werkwijze

Individuele interviews met alle leden van het team over hun persoonlijke visie op het interne imago en de interne positionering van het team, de presentatie zelf en de hulpvragen. Uiteraard werd daarvoor ook de concept-presentatie bestudeerd en bevraagd. 


Serie workshops waarin de patronen uit de interviews werden gedeeld en besproken. Vervolgens werd de presentatie zelf besproken en hoe het team tot meer focus kon komen. 


Resultaat

Op basis van een verbeterde versie lichtten we in een volgende workshop de principes van storytelling in relatie tot presenteren uit en hoe het team de presentatie daarmee kon versterken. 


Tot slot keken we naar de interne positionering en hoe het team van de uitgangssituatie A naar de gewenste situatie B kon bewegen en wat daar dan voor nodig was. 

Tags:

presentatie, positioneren, workshops

bottom of page