Ghostwriting
De ghostwriter zet het verhaal uit andermans hoofd op papier. Interne experts zitten vaak diep in de materie. Van daaruit is het lastig om de storyline en de boodschap voor een breder publiek toegankelijk - en daardoor waardevol - te maken.
Ghostwriting
Tussen de ghostwriter en de interne experts gaat het om een vertrouwensband. De ghostwriter moet kunnen vertrouwen op de informatie die hij aangereikt krijgt en de volledigheid daarvan. De interne experts moeten kunnen vertrouwen op de professionele ervaring van de ghostwriter en op diens geheimhoudingsbelofte.
Om het vertrouwen niet oneindig op de proef te stellen, inventariseren we de context van de position paper, de wensen en verwachtingen, formuleren we het doel en de doelgroep en bepalen we het werkproces.
Voor wie?
Bewindspersonen
Ondernemers
CEO’s
Consultants
Managers
Professionals
Interne expert(s)
Toepassing:
Position paper
Whitepaper
Lonread
Speech
Presentatie
Opiniestuk
Managementboek
Whitepaper
Essay
Werkproces:
Storyline bepalen
Synopsis: als doel, doelgroep en tijdsplanning vaststaan, bepalen we samen tot in detail de opzet
Communicatiestrategie: hoe wil je de boodschap straks gaan inzetten en via welke kanalen?
Interviews en gesprekken (telefoon of Zoom | Teams)
Uitwerking
Eerste concept
Close - en distant reading
Reviews en aanpassingen
Eventuele extra correctierondes
Definitieve tekst
Waarna desgewenst: opmaak, productie en communicatie
Uurtarief is afhankelijk van doorlooptijd.
Meer vragen of specifieke wensen?
Bel Bob Duynstee 06-54.222.976